Hittade av en slump hit till forumet, äntligen ett ställe med likasinnade verktygsfetichister ;)

Tänkte införskaffa en borrhammare och en skruvdragare för att kunna börja bearbeta det nyköpta huset. Borrhammaren jag funderat på är Bosch GBH 2-26DFR mest för att jag gillar den när jag använt den tidigare. Lätt maskin som duger till lite mer än att borra hål i betong.

Vad gäller skruvdragare har jag sneglat lite på Makita, Festool och Metabo. Skulle väldigt gärna vilja klämma lite på de aktuella modellerna innan jag pyntar upp 3000+ kr. Var kan man få dessa märken demade i Malmö-regionen (jag är privatperson)?
 
Maskinboden/Theofils på lundavägen i malmö
 
Optimera på Sallerupsvägen har ett rätt hyfsat urval. Dock formligen hatar jag att de inte har några priser framme alls, orkar liksom inte med att stå och vänta en lång stund och sen tjafsa i en kvart med en korkad säljare utan jag föredrar att få en hum om priset direkt och sen kan man diskutera om det nu är en vettig prisnivå på prylen.
Pannbenen bakom kassan kan man strunta i direkt, de vet exakt noll om allt om det inte handlar om streckkoden *mutter*

/Kent
 
Eksandhs i Lund är en kanonaffär, dock relativt dyrt. Har inte makita som lagervara längre.

EDIT: finns tydligen i malmö också, har inte varit där dock.
 
Tittade lite på Maskinboden/Theofils hemsida och blev inte klok på vad de säljer eller ens vad de kan dema. Mest större snickerimaskiner. Vilka märken av handverktyg har de?

Optimera ska jag svänga utom och kolla. Har köpt blåa Bosch där tidigare.

Eksandhs är oxo finfint, under förutsättning att man inte jönsar in och köper saker där som privatperson. Tyvärr måste jag nog göra det denna gången =(
 
Kollade inte efter Makita när jag var på Optimera senast men Fein, DW och Festo samt Hitachi ja. Är alltid kul att se världens bästa handcirkelsåg förstörd med modern fashionteknik *s* Dvs Hitachis CB6U

phl>Betala kontant så lär de inte klaga och sen beror det ju lite på hur du presenterar dig med. Ett tips är att säljarna har bonus *ler*

/Kent
 
Innan jag köpte byggsåg åkte jag runt till varenda ställe jag kunde hitta i Malmö. Metabo existerar i princip inte. Om jag minns rätt var det bara på Bauhaus som jag hittade en cirkelsåg och en skruvdragare i metabo. Det verkar vara öken i Malmö. Men med tanke på priserna så är det ändå bäst att handla Metabo hos Duab i Mönsterås. Klart billigast!

När det gäller Dewalt eller Hitachi var det ett litet kul ställe ute vid Jägersro som heter Industriboden som var jäkligt kunniga. Jag hade en fråga som reservdelar som ingen säljare kunde svara på hos de andra, men killen på industriboden hittade en servicemanual och kopierade sidan. Kanon!
 
Olorin skrev:
Innan jag köpte byggsåg åkte jag runt till varenda ställe jag kunde hitta i Malmö. Metabo existerar i princip inte. Om jag minns rätt var det bara på Bauhaus som jag hittade en cirkelsåg och en skruvdragare i metabo. Det verkar vara öken i Malmö. Men med tanke på priserna så är det ändå bäst att handla Metabo hos Duab i Mönsterås. Klart billigast!

När det gäller Dewalt eller Hitachi var det ett litet kul ställe ute vid Jägersro som heter Industriboden som var jäkligt kunniga. Jag hade en fråga som reservdelar som ingen säljare kunde svara på hos de andra, men killen på industriboden hittade en servicemanual och kopierade sidan. Kanon!
Yepp, Industriboden är toppen när man skall ha tag på reservdelar eller lämna in hela maskinen på service. Dock har de inte så väldigt mycket prylar hemma som man kan klämma på. Duktiga och kunniga är de också, även om det finns något undantag.

Finns inte Metabo på Hornbach? har för mig att de tog in Metabo när de slutade med Makita? Fast nu bara gissar jag. Lämpligt är nog att du tar reda på info innan du åker dit iallafall, mina erfarenheter säger mig att de i princip inte kan något alls om sina maskiner/verktyg där.
 
Stämmer Hornbach har lite Metabo. Jag letade efter Metabo KGS303. Säljaren sa att de hade haft det hemma, men att kunderna tyckte de var för dyra och aldrig tog åt sig argumentet att man får en bättre livslängd mer bra komponenter. Så de har bara något enstaka handverktyg kvar, men har lobbar mot sin chef för att få ta in mer. Kan vara en ide att åka och tjata på dem ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.