Hejsan! Jag har byggt om min klädkammare till ett datorrum, och nu skulle jag vilja få ner volymen på ventilationshålet i väggen. Det sitter inget don där. Bara ett metallrör och sedan kommer luften ut i rummet. Mitt problem är att jag hittar inget i rätt storlek att sätta för hålet. Röret är ca 60mm, och alla lösningar jag hittar i butiker är minst 100mm. Så om ni kan komma med tips om vart jag ska vända mig skulle jag vara tacksam.
MvH Daniel
MvH Daniel
Jag menar inte att minska på något förutom det höga suset från luften som kommer in. Jag ska se om jag kan bifoga en bild på hålet. Jag skulle vilja ha ett sånt där vit fint don(tror det kallas för don) för hålet. Kanske där man kan reglera utflödet av luft.
Ett vanligt frånluftsdon kommer förmodligen att ge ännu mer sus.
Det finns lådor som innehåller ljuddämpare och tilluftsdon, detta kanske kan vara lösningen.
Gissningsvis är dimensionen 63 mm.
Det finns lådor som innehåller ljuddämpare och tilluftsdon, detta kanske kan vara lösningen.
Gissningsvis är dimensionen 63 mm.
Såg inte bilden förut. Detta ser inte ut som ventilationskanaler brukar göra. Det ser nästan ut som någon form av strypning, går den att ta bort?
Varifrån kommer luften? Är det en lägenhet eller ett hus?
Titta på följande sida, de finns dock bara från 100 mm, så du kanske får trixa lite för att få ihop det.
http://www.lindab.se/frameset/run_f...masterweb_standard.asp&ExpandID=821&T=39&L2=1
Varifrån kommer luften? Är det en lägenhet eller ett hus?
Titta på följande sida, de finns dock bara från 100 mm, så du kanske får trixa lite för att få ihop det.
http://www.lindab.se/frameset/run_f...masterweb_standard.asp&ExpandID=821&T=39&L2=1
Hålet är i en lägenhet på översta plan, och det går en ventilationstrumma nerifrån upp i klädkammaren, och överst på den sitter mitt hål. Ska se om jag kan ta bort metallen i hålet. Jag fick aldrig länken du la in att fungera....
www.lindab.se -> produkter -> kanalsystem -> Comfort luftsystem -> Tryckfördelningslådor.
Är det lufthålet som är c:a 60 mm eller är det metallkoppen?
Är det lufthålet som är c:a 60 mm eller är det metallkoppen?
Klicka här för att svara