Är ute efter en klädhängare som ser ut som en medeltida gycklare som står på händarna med benen uppåt. Någon som vet vad jag menar och vart man kan finna en sådan?

Ingen som vet????

Är det nåt åt det här hållet du menar, eller ska den vara golvstående??

MVH//Christina.

0517.jpg

Hej Christina!
Exakt en sådan är det jag menar :) Vet du vart man kan köpa den?
Tack ...

Javisst blir man impad av byggimperts surfande!

Kroken gick på Lilla Bukowskis i december förra året. Utrop nåt över 2.000; slagpris 4.200 exkl slagavgift ... Dessutom var den "något rostangripen".

Måste finnas någon billigare variant då jag vet att det lokala restaurangen här i hålan har införskaffat ca. 10 - 15 st. Har svårt att tro att han har betalat 4000 kr styck.
Någon som vet om det finns någon billigare "kopia" på nätet?

Varför inte kolla/fråga på det lokala haket?

Jo jag har tänkt det men ville slänga ut en fråga här på forumet först om det var någon som vet något om detta!!

GreenTurtle skrev:
Hej Christina!
Exakt en sådan är det jag menar :) Vet du vart man kan köpa den?
Tack ...
Nej tyvärr har jag ingen aning om det (ännu ;)), men jag var inte alls säker på om det var det här du menade, så jag behövde kolla om vi sas. 'pratar samma språk' först.

Detta är mycket riktigt ett original i gjutjärn från 1800-talet, därav priset, men naturligtvis så måste det finnas nytillverkade kopior att köpa någonstans, får du inget napp på 'lokala syltan' så får vi väl söka vidare, 'ramlar' jag över nån info ang. detta så postar jag här i tråden :).

MVH//Christina.

*EDIT* Vilken otur att det skulle råka vara just en sådan, smått simpel, anledning som, helt oavsiktligt, lyckades göra dig så impad, yonna!? ;D

jäpp Christina ;D ;D ;D - sökningen var simpel ... dessutom härledde ju bilden rätt ;D ;D ;D

Men du är alltid alert och hittar kul grejor - jag är lite för lat för det!

Återkommer till dej när huset är färdigt och jag behöver lite tips om specialgrejor 8)

Hur är det med Gysinge centrum för byggnadsvård? De har ju en massa replikor på gamla byggnadsdetaljer.

/ama

Hittade faktiskt något som skulle kunna vara en gycklarkrok, finns tyvärr ingen bild hos Qvarnarps Byggnadsvårdsbutik:

http://www.qvarnarp.com/krokar.html

långt ned på sidan finns:

KLÄDHÄNGARE NARR
Material: gjutjärn
Mått:
Bredd 30 cm, höjd 26 cm djup 18 cm Artnr: 17-126

695 kr

/ama

*EDIT* Fingrarna vill inte skilja på å och ä idag.

Helt otroooligt bra. Jag som dessutom inte bor långt ifrån Qvarnarps Byggnadsvårdsbutik :D

Har du hunnit undersöka om det var sådana du sökte, jag är nyfiken på ifall det blev rätt?

/ama

Yes, ringde till Qvarnarp och det var sådana jag letar efter (som på bilden ovan).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.