Hej på er!=)
Har flyttat in i en gammal byggnad med ett härligt gammalt trägolv. Däremot har jag märkt att det i flera hörn och längs med flera kanter intill väggen är kletigt, eller lite klistrigt (svårt att avgöra), som är svårt att skura bort. Bifogar några bilder (de två under bilderna är områden där det klibbar). Vad kan det bero på, och vad kan jag göra för att få bort det på ett effektivt sätt?
Tack!
Har flyttat in i en gammal byggnad med ett härligt gammalt trägolv. Däremot har jag märkt att det i flera hörn och längs med flera kanter intill väggen är kletigt, eller lite klistrigt (svårt att avgöra), som är svårt att skura bort. Bifogar några bilder (de två under bilderna är områden där det klibbar). Vad kan det bero på, och vad kan jag göra för att få bort det på ett effektivt sätt?
Tack!
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Finns en mängd olika rengöringsmedel och lösningsmedel från såpa över T-röd, lacknafta, kemisk ren bensin( från färghandeln), aceton. Men testa lösningsmedlen först på ett litet ställe i hörnet så att det inte angriper ytan.
Ah vad bra! Om man tar tex t-röd, spär man ut det med vatten eller häller man direkt på golvet?T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Testa Svensk linoljesåpa i första hand, lägg på låt verka en halvtimme och tvätta bort.T Telican skrev:Hej på er!=)
Tack!
Funkar inte linoljesåpa får man välja Dansk brunsåpa.
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
436 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Lägga golvvärme med LK Combiboard
Värme allmänt -
Reparera Ebeco Cableflex el golvvärme?