Hej!
Vi tänkte bygga förvaringsutrymme under vår befintliga trapp i hallen för att förenkla städning och även få mer utrymme till skor och jackor mm. Finns det färdiga guider någonstans jag kan kika på innan jag ger mig på projektet?
En lite förändring jag dessutom vill göra är att klä in trappen underifrån så det dammar under trappen efter att vi har stängt in den med skräddarsydda garderober. Det och att ribborna är idag ganska tjocka utav furu fästa på utsidan av vangstycket, dessa vill jag helst ska vara på "ovankant av vangstycket " och om möjligt köpa en mindre dimension för att fästa dem. Det jag finner är svårt är hur man fäster dem på ett snyggt sätt utan skruv som syns alltför mkt. Förmodligen kommer det att gå någon list som överlappar nederkanten på dessa..
Hela trappen kommer att målas vitt. Vi har tänkt oss kanske 3st sektioner garderober under trappen, eventuellt färdiga stommar som vi får kapa till för att det ska passa. Dörrar ska vara traditionella vita dörrar. En önskan vore om man kunde på något sätt kapa till ikeas tyssedaldörrar(då vi på motsatt väg har samma garderob och dörr)
Jag har ännu inte tagit en bild på hur det ser ut idag men kan tänkas uppdatera snart.
välkomna med förslag och idéer.
Mvh