Hejsan!
Håller på att gipsa om i vad som kommer bli en klädkammare, en utav väggarna där är del av murstocken i huset.
Av enkelhetens skull så skulle jag vilja sätta upp gips där så att det blir samma ytskikt som i resterande av klädkammaren. Nu till min fråga, är det ok att limma upp en gipsskiva direkt på murstocken eller är det bäst att regla upp med plåtreglar och sedan gips?