Äntligen så kom det hem en vertikalfräs, av mindre modell. Så att jag kan fräsa lite till köks osv.

Skulle någon kunna hjälpa mig lite, så jag inte gör något galet.

Bifogar bild på det som medföljde. Det som oroar mig är den brickan i 2 delar, ska det vara så? Går det att få tag i ny?

Den övre delen på spindeln är gängad, är det för att man alltid ska kunna göra det tajt?

Är verkligen muttern ok?

Vad kan ni säga om kuttrarna?

• Verktygsdelar för vertikalfräs med rostiga kuttrar och brickan i två delar på arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är på inget sätt proffs på detta, men jag har precis gjort samma resa med en kity 626.
Jag köpte ny säkerhetskutter som är stämplad MAN från Toolbox.
Vad jag kan se så saknar du en del som ska sitta överst på axeln och spänna ner kuttern. Bifogar en bild på den delen.
Jag fick gjort en reducering till kuttern för att den skulle passa på Kity's 20mm axel. Utbudet av säkerhetskutter för 20mm är kraftigt begränsat.
Hand håller en säkerhetskuttermutter ovanför en arbetsyta av metall.
Skapa konto
Säkerhetskutter stämplad MAN monterad på en maskinaxel, omgiven av metallkomponenter och verktygsdelar på en arbetsyta.
Skapa konto
Närplan av en säkerhetskutter stämplad "MAN" från Toolbox monterad på en verkstadsutrustning med röda och trädetaljer.
Skapa konto

E Ezcobar skrev:
Jag är på inget sätt proffs på detta, men jag har precis gjort samma resa med en kity 626.
Jag köpte ny säkerhetskutter som är stämplad MAN från Toolbox.
Vad jag kan se så saknar du en del som ska sitta överst på axeln och spänna ner kuttern. Bifogar en bild på den delen.
Jag fick gjort en reducering till kuttern för att den skulle passa på Kity's 20mm axel. Utbudet av säkerhetskutter för 20mm är kraftigt begränsat.
[bild] [bild] [bild]
Okej, jag har 30mm spindel, du verkar ha en bult som skruvas ner i spindeln, jag har gängorna utanpå. Den delen som är delad passar jättebra för att trycka ner kuttern, men är orolig för muttern, samt att brickan är delad. (det ser dock ut som att den ska vara i 2 delar)

Eller kan det vara som så, att den egentligen ska se ut som din, bara att dom gjort någon hemmalösning..

Vet du vart man skulle kunna köpa dessa reservdelar?

Redigerat:
https://www.probois-machinoutils.com/en/

Dom har iaf lite grejor till gamla kity maskiner men jag har inte handlat där.

Vilken modell har du på fräsen? Den är nog en modell större och nyare än min.

Min är en bestcombi, osäker på årtal. Tack, jag får gå in och kolla där! Ska se om toolbox kan få fram något med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.