4 542 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Kinesisk klinker, kvalitet?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Ja, faktiskt! Klassiska möbler är just...klassiska. Och tidlösa. När jag har gått ur tiden kommer mina barn att uppskatta dem lika mycket som jag själv.ParkaKungen skrev:
Ingen orsak! Det var jag som kidnappade din tråd. Hoppas att du hittar fint kinesiskt kakel eller klinker.
Säg nåt elektroniskt som inte tillverkas eller sätts ihop i Kina idag.... kan nog bli svårt 
Måste bara säga att cpalm har en hel del kloka tankar här. Även om man inte kan undvika att handla "orättvist" så kan man väl åtminstone ta sig en funderare nästa gång man tex köper en fotboll till ungarna eller jättebilliga kläder made in nåt land. Tycker det känns konstigt med folk som har strasshalsband till sina små hundar och sen köper kalvkött från Holland, där kalvarna föds upp stillastående så köttet ska bli så ljust som möjligt. Det finns tusen och åter tusen tillfällen att fundera över hur man ska agera. Själv orkade jag inte med dubbelmoralen och avgiften för svenska kyrkan och gick ur den och köpte en handikappad gatuhund från estland för skattevinsten.... Förlåt ett långt inlägg som letat sig långt från ämnet, men jag kunde inte låta bli. Hela livet består ju av val - välj fel en gång då, men välj rätt nästa, liksom.... 
Klicka här för att svara