Jag behöver få tag i "klyvkilar" eller vad det nu kallas för att manuellt spräcka ett par stenar i husgrunden. Den typen som man slår ner i borrade hål ..någon med tips?
 
Spräckkil, kostar ca 40/dygn att hyra där jag bor (ev. +moms). Hör med en hyrfirma i närheten av dig.

Jag vill minnas att jag betalade 1700:- för 5 st då jag köpte mina.

/Spik
 
Nu försöker jag lägga in en bild på en kil.

(Och det gick ju bra! (tror jag, jag ser den i alla fall))

Gott Nytt År till alla!
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
spikers_corner skrev:
Nu försöker jag lägga in en bild på en kil.

(Och det gick ju bra! (tror jag, jag ser den i alla fall))

Gott Nytt År till alla!
Tack för bilden! Den säger allt jag behövde veta..
 
P
Snigeldynamit -så slipper man jobba!
 
Oj vilken grov kil, tittade för några veckor sedan på några norrmän som sågade och spräckte diabasblock, deras kilar var betydligt smalare, längre och med flackare kilform......men det var ju längre borrhål också förståss
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.