3 375 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
kikare till fågelskådning
frugan gillar fåglar och tänkte man kunde köpa en kikare till henne..
så vad ska man köpa, får man nåt för 1000:- ?
finns säkert andra forum för detta men jag orkar inte bli medlem på nåt ornitologforum
så vad ska man köpa, får man nåt för 1000:- ?
finns säkert andra forum för detta men jag orkar inte bli medlem på nåt ornitologforum
Tjena!
Skall det vara en tubkikare eller en handhållen kikare, nytt eller begagnat?
Jag hade satsat på begagnat.
Kowa är ett bra märke på tubkikare, och kan säkert hittas till rimliga priser på nätet.
Gäller det handkikare så leta efter gamla kikare från försvaret. De säljs ibland oförskämt billigt på nätet. Väldigt bra tysk optik och dessutom vädertåliga. De är väl oftast i 6 eller 8 gångers förstoring, men trots det ofta bättre skärpa än kikare med större förstoring med anledning av den fina optiken.
Här är ett exempel på en kikare som skulle kosta mångdubbelt mer ny.
https://www.blocket.se/kalmar/Carl_...skor_taltsang_73623463.htm?ca=23_8&w=3&last=1
Skall det vara en tubkikare eller en handhållen kikare, nytt eller begagnat?
Jag hade satsat på begagnat.
Kowa är ett bra märke på tubkikare, och kan säkert hittas till rimliga priser på nätet.
Gäller det handkikare så leta efter gamla kikare från försvaret. De säljs ibland oförskämt billigt på nätet. Väldigt bra tysk optik och dessutom vädertåliga. De är väl oftast i 6 eller 8 gångers förstoring, men trots det ofta bättre skärpa än kikare med större förstoring med anledning av den fina optiken.
Här är ett exempel på en kikare som skulle kosta mångdubbelt mer ny.
https://www.blocket.se/kalmar/Carl_...skor_taltsang_73623463.htm?ca=23_8&w=3&last=1
handhållen och ny tänker jag mig.
har kollat på delta forest 2
https://www.cyberphoto.se/info.php?...&utm_content=DFII842&utm_campaign=prisjakt_se
vet inte om det kan vara något?
hade gärnare fått kosta närmare 1000 än 2000 dock..
har kollat på delta forest 2
https://www.cyberphoto.se/info.php?...&utm_content=DFII842&utm_campaign=prisjakt_se
vet inte om det kan vara något?
hade gärnare fått kosta närmare 1000 än 2000 dock..
jag beställde denna, nedsatt pris pga utgående modell, hittade den inen annan stans för under 1895:-
1295:- känns som ett perfekt pris på en kikare, hoppas hon blir nöjd
http://www.naturbokhandeln.se/sv/ar...1Dztt73dxnDSYeDx5zDiV8Wg02ND9yUN1jRoCvDzw_wcB
1295:- känns som ett perfekt pris på en kikare, hoppas hon blir nöjd
http://www.naturbokhandeln.se/sv/ar...1Dztt73dxnDSYeDx5zDiV8Wg02ND9yUN1jRoCvDzw_wcB
tack!
även jag tycker det ska bli spännande med en riktig kikare..
kanske blir en tubis sedan
även jag tycker det ska bli spännande med en riktig kikare..
kanske blir en tubis sedan
Klicka här för att svara