Hej,
Jag kan bara hitta kiilto kragmanschett som har tre rör på rad. För mig har rörmokaren satt dem i L-vinkel.
Någon som vet bästa sätt att utföra kragmanschetter? Vilken kombination?
Jag är inne på att köra en duo-manschett + en singel manschett men då kommer ju två manschetter överlappa varandra. Är det godkänt utförande?
Se bild.
Jag kan bara hitta kiilto kragmanschett som har tre rör på rad. För mig har rörmokaren satt dem i L-vinkel.
Någon som vet bästa sätt att utföra kragmanschetter? Vilken kombination?
Jag är inne på att köra en duo-manschett + en singel manschett men då kommer ju två manschetter överlappa varandra. Är det godkänt utförande?
Se bild.
Det där ser ju inte rätt ut. Om jag inte är fel på det så gäller CC 60 för att just kunna få ditt manschetterna på ett korrekt vis över rör. Att hålla på med överlappning låter som bäddat för att inte få det tätt. Men det kan säkert någon annan svara mer på.
Hej, det är cc60mm mellan rören glömde jag nämna, då det är gjort med LK-mallplåt.
Se bild nedan för hur rören sitter i väggen.
Tänker att rörmokaren borde ha koll på hur rören får sättas. Men blev osäker när jag inte hittade en standard-manschett.
Se bild nedan för hur rören sitter i väggen.
Tänker att rörmokaren borde ha koll på hur rören får sättas. Men blev osäker när jag inte hittade en standard-manschett.
Klicka här för att svara