Hej,
Jag kan bara hitta kiilto kragmanschett som har tre rör på rad. För mig har rörmokaren satt dem i L-vinkel.
Någon som vet bästa sätt att utföra kragmanschetter? Vilken kombination?

Jag är inne på att köra en duo-manschett + en singel manschett men då kommer ju två manschetter överlappa varandra. Är det godkänt utförande?

Se bild.

• Tre rör i L-vinkel genom en grön KeraSafe-vägg, diskussion om korrekt installation av kragmanschetter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ju inte rätt ut. Om jag inte är fel på det så gäller CC 60 för att just kunna få ditt manschetterna på ett korrekt vis över rör. Att hålla på med överlappning låter som bäddat för att inte få det tätt. Men det kan säkert någon annan svara mer på.

Hej, det är cc60mm mellan rören glömde jag nämna, då det är gjort med LK-mallplåt.
Se bild nedan för hur rören sitter i väggen.
Tänker att rörmokaren borde ha koll på hur rören får sättas. Men blev osäker när jag inte hittade en standard-manschett.

• Rörinstallation i vägg med LK-mallplåt, cc60mm mellan rören, monterade i trävägg.
    Skapa konto
Ok det var ju bra. Då går det säkert att lösa på ett bra sätt.

Det såg bara väldigt tight ut.

Någon vaknar säkert snart med en lösning.

Dr Benz Dr Benz skrev:
Ok det var ju bra. Då går det säkert att lösa på ett bra sätt.

Det såg bara väldigt tight ut.

Någon vaknar säkert snart med en lösning.
Fick mailsvar från Kiilto, se bild.
Så det verkar lugnt.

• Skärmdump av ett mail från Kenneth Larsson på Kiilto, meddelar att det är okej att överlappa och klippa bort det gröna.
    Skapa konto
  • Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.