Hejsan.
är det någon här som har byggt en stödmur med keystone garden wall?
muren blir bara 55 cm hög så jag tror det blir snyggare med den lite mindre modellen
istället för keystone compac.
någon som har erfarenheter och tips?

tacksam för alla idéer!
 
Ingen erfarenhet av just Keystone, jag har byggt 60m * 0.9m av RBR´s sten som heter Lock Block XL. Kanonsnyggt, hållbar till 0,9m (SGI testad) vid stödmursbygge utan geonät. Tror den är betydligt billigare än keystone också.
 
Har inte heller byggt med keystone, men däremot med benders (megastone) och st erik (safir). - Båda billigare än keystone och lika snygga, tycker jag. :)

Vad man än använder är det förarbetet som avgör resultatet. På en del av safir-muren slarvade vi lite med vattenpasset på första varvet, och det syns ju mer och mer ju högre muren är... Var SUPERNOGGRANN med andra ord. När första raden är lagd är det dock bara att stapla. :)

Tycker www.flisbyab.se har bästa siten när det gäller mursten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.