Hej.
Undrar om någon har någon erfarenhet av keramiskt kompositgolv. Såg att Bauhaus hade som såg ut som skifferplattor och det kändes helt ok. Bjelin, som gör golvet, hävdar att det är tåligare än riktiga stenplattor. Kan det stämma? Det är ju klickgolv...

Jag har lagt Bjelins kompositgolv med 5g låsning. jättefin produkt. går så in i helvete med sågblad.

Vad föreslår du att man sågar med?
Vad hade du för underlägg?

• Gilla
EEOK
  • Laddar…
jag kör alltid med sticksåg (festool).

Om du med underlägg menar vilken foam eller amatta så ta bara en ålderbeständig foam 2mm.Imex Softline är helt okej,

Tack för svar!

• Gilla
feRRo och 1 till
  • Laddar…
Nu känns det så fel att skriva i en tråd som är så gammal, men har ni några bilder på resultat? Funderar på ett sådant golv i vår entré

Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Nu känns det så fel att skriva i en tråd som är så gammal, men har ni några bilder på resultat? Funderar på ett sådant golv i vår entré
Är också lur på att köra det i hallen. Har du gjort slag i saken?
Eller någon annan?

J J-O skrev:
Är också lur på att köra det i hallen. Har du gjort slag i saken?
Eller någon annan?
Nää men på torsdag/fredag åker det in så kan du få lite omdömme! Kommer dock slänga in arbiton tokio concrete xl.

Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Nää men på torsdag/fredag åker det in så kan du få lite omdömme! Kommer dock slänga in arbiton tokio concrete xl.
Eftersom jag också funderar på Bjelins golv så är jag nyfiken på vad som gjorde att du valde vinylgolvet istället.

Det är ett spc golv, så inget vinylgolv i den bemärkelsen. Golvplattan är stenhård.

Att jag valde det var storleken på själva plattan, samt att det faktiskt fans lite omdömmen

Exakt det! men sök på spc så får du en bättre förklaring än vad jag kan ge, men det tungt, och stenhårt, inte böjbart och sladdrig som vanliga vinylgolv. Hur man skär det har jag inte en aning om än, kommer testa med byggsåg, kapgersågen och stickan som på vanliga trägolv. Men i helgen kan jag skriva lite om det med.

• Gilla
J-O
  • Laddar…
Vart köpte du det?
Skulle gärna kika på det.

J J-O skrev:
Vart köpte du det?
Skulle gärna kika på det.
Köpte det på byggshoppen i grimslöv

Ser fram emot mer info.
Lyckades inte hitta mycket info om det men verkar finnas på tex Hornbach (dock bara träimitation) så man kan ju åka och känna på det. I mitt googlande hittade jag inte passande färg/mönster men som sagt så gick mina sökningar halvdåligt.
Speciellt nyfiken på hur känslan är. Mitt val av golv styrs främst av hur det känns att gå på (barfota).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.