Hej.
Undrar om någon har någon erfarenhet av keramiskt kompositgolv. Såg att Bauhaus hade som såg ut som skifferplattor och det kändes helt ok. Bjelin, som gör golvet, hävdar att det är tåligare än riktiga stenplattor. Kan det stämma? Det är ju klickgolv...
Undrar om någon har någon erfarenhet av keramiskt kompositgolv. Såg att Bauhaus hade som såg ut som skifferplattor och det kändes helt ok. Bjelin, som gör golvet, hävdar att det är tåligare än riktiga stenplattor. Kan det stämma? Det är ju klickgolv...
Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Nu känns det så fel att skriva i en tråd som är så gammal, men har ni några bilder på resultat? Funderar på ett sådant golv i vår entré
Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Det är ett spc golv, så inget vinylgolv i den bemärkelsen. Golvplattan är stenhård.
Att jag valde det var storleken på själva plattan, samt att det faktiskt fans lite omdömmen
Att jag valde det var storleken på själva plattan, samt att det faktiskt fans lite omdömmen
Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Exakt det! men sök på spc så får du en bättre förklaring än vad jag kan ge, men det tungt, och stenhårt, inte böjbart och sladdrig som vanliga vinylgolv. Hur man skär det har jag inte en aning om än, kommer testa med byggsåg, kapgersågen och stickan som på vanliga trägolv. Men i helgen kan jag skriva lite om det med.
Hobbysnickare
· Alvesta
· 48 inlägg
Ser fram emot mer info.
Lyckades inte hitta mycket info om det men verkar finnas på tex Hornbach (dock bara träimitation) så man kan ju åka och känna på det. I mitt googlande hittade jag inte passande färg/mönster men som sagt så gick mina sökningar halvdåligt.
Speciellt nyfiken på hur känslan är. Mitt val av golv styrs främst av hur det känns att gå på (barfota).
Lyckades inte hitta mycket info om det men verkar finnas på tex Hornbach (dock bara träimitation) så man kan ju åka och känna på det. I mitt googlande hittade jag inte passande färg/mönster men som sagt så gick mina sökningar halvdåligt.
Speciellt nyfiken på hur känslan är. Mitt val av golv styrs främst av hur det känns att gå på (barfota).