Hej är dags för keramikbyte här med. Bara spaltdelen dock. Jag undrar samma sak... Vågan man prova eldfastservice egna för halva priset eller bättre med baxis?
För övrigt så har jag eldat i 7-8 år och ca 135m2 staplad ved (mest löv). Keramiken är fortfarande som ny förutom spalten då.
För övrigt så har jag eldat i 7-8 år och ca 135m2 staplad ved (mest löv). Keramiken är fortfarande som ny förutom spalten då.
Jag missade att eldfastservice hade spaltdelen så jag beställde från baxi 
Kolla så du får med keramiska filten som skall sitta på sidan om stenen och där sekundärluften går in i stenen.
Jag beställde en skål därifrån och den har hållit bra.
Kolla så du får med keramiska filten som skall sitta på sidan om stenen och där sekundärluften går in i stenen.
Jag beställde en skål därifrån och den har hållit bra.
Precis. Jag beställde sekundärluftinsatsen till SI50 från Baxi eftersom jag ändå skulle köpa andra reservdelar därifrån, med tanke på fraktkostnaden från Eldfastservice. Hålad packning och kilar följde med.
Förresten, stämmer det att de två "varma väggen-plåtarna" vid tuberna har utgått på de nyare Innovorna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förresten, stämmer det att de två "varma väggen-plåtarna" vid tuberna har utgått på de nyare Innovorna?
Hur är priset från bBxi vs eldfast service på enbart spalt delen Baxi har ju inga priser på hemsidan men 1080 inkl frakt på eldfast service är ju inte så farligt om den håller bra kvalite skulle behöva beställa en till mina föräldrar för såg att deras var dålig.
Det här har jag missat, bytte precis rubbet då jag haft det gamla rostret som bestod av två halvor, tänkte att nästa gång räcker det ju med insats stenen, har haft pannan 20 år, detta är tredje bytet, har bytt roaster stenarna två gånger innan, skålen bara en gång om jag minns rätt, men nu i slutet av förra eldningssäsongen var den helt väck fick lägga dit en extra bottenplatta, det försvann rimligt vis en hel del effekt då efterförbränningen inte funkar då.
Frontstenen var aldrig bytt, det var inget fel på den nu heller men nu när jag ändå köpte en komplett sats från Rinkaby rör så bytte jag även den. Plåtarna ser ju ut som fan och gör att vedlagret är lite för kort längst ned..
Frontstenen var aldrig bytt, det var inget fel på den nu heller men nu när jag ändå köpte en komplett sats från Rinkaby rör så bytte jag även den. Plåtarna ser ju ut som fan och gör att vedlagret är lite för kort längst ned..