Hej!
Ruttna bräder på fasaden ska kapas och ersättas med nya bitar (några dm endast). När detta målas så blir det nog en ful skarv, så jag tänkte att man kanske kan spackla över skarven med kemiskt trä (eller alternativ produkt?), men måste jag då slipa bort färgen på existerande bräder eller fäster det på den gamla färgen?