2 657 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
KCC Arctic 10 Luft/Vatten eller kompressor till den.
Ok lysande uppgifter. Som du förstår så är jag bara i startgropen just nu och vet inte så mycket ännu. Men detta ska jag givetvis ha med i min beräkning när valet ska göras. Det är som sagt en jungel, alla leverantörer påstår att deras pump är "bäst i test" har jag sett. Du verkar ju mer insatt och vet vad som gäller.......tack för det Josth.
Tack för infot. Jag ska göra som du säger. Lysande ide som jag inte har tänkt på. Problemet är ju att min pump inte längre tillverkas men kanske en ersättningskompressor kan gå att få tag på.useless skrev:
Mvh Freddy
Medlem
· Västra Götaland
· 3 536 inlägg
Varför ringer du inte till Euronom (gamla Mecatherm ), det ser ut som en av deras pumpar. De bör kunna serva den. i övrigt håller jag med Useless, troligtvis kan vilken kyltekniker som helst byta kompressor eller laga denna.
http://www.euronom.se/kontakt
http://www.euronom.se/kontakt
Hej InsiderUnited, nja Euronom finns ju inte längre. Dom har kursat och Idesta köpte upp dom och bildade Mecatherm. Det finns endast 1 person kvar som sitter med ett fåtal reservdelar och lite råd till folk. Han hade ingenting när dt gäller värmepumpen men hänvisade till CTC som använder samma kompressorer som dom gjorde. Att byta kompressorn är enkelt att hitta någon som gör det. Har en kille som jobbar med sådana grejer så det löser sig. Han vill givetvis att jag byter hela anläggningen, får se vad jag gör. Beroende på vad en ny kompressor kostar. Tack för ditt tips.....
Har kollat upp det och det verkar som att det är en standard kompressor som tex CTC anväder enligt uppgift från Euronom. Så en kompressor ska nog gå att ordna fram.....F freddy tingstadius skrev:
Hej igen Useless, kollade upp fabrikat och modell som du föreslog. Hittade sedan flera som säljer dessa kompressoer. Så nu vet jag var man får tag på en ny. För övrigt är det samma kompressor som CTC använder så då får man ju tag i en via deras ÅF. Tack för tipset. Glad Påsk. FreddyF freddy tingstadius skrev:
Den utedelen du har är heller inte fullt kompatibel sanyon dån skulle ha en CO2 utedel. Det Som behövs vilket du troligen har är en givare till innedelen, och är inte innedelen redan omställd så gör man det till standsaloneF freddy tingstadius skrev:
OK, jag har talat med CTC oh det är dom som gjort innerdelen och kallade den för Sanyo co2 och dom säger att jag kan byta hela utedelen till tex. deras ECO Air 400 med en kompletterande styrdel.
Nu blir det nog inte aktuellt eftersom leveranstider på de flesta anläggningar har mycket långa leveranstider och det finns inga garantier för en leverans innan vintern. Har därför bestämt att jag byter kompressorn. Det är en vanlig Copeland ZH-serien, lika de som CTC använder. Tycker nog att de flesta jag talat med som verkar rätt ointresserade av jobb.
"nää, vi jobbar bara med ...så anges det ett fabrikat". Fick svar av en i dag som bara kan tänka sig att byta komressor på Nibe och IVT. Otroligt men sant, det gäller ju bara att byta kompressorn.
Hälsningar o Glad Påsk
Freddy
Nu blir det nog inte aktuellt eftersom leveranstider på de flesta anläggningar har mycket långa leveranstider och det finns inga garantier för en leverans innan vintern. Har därför bestämt att jag byter kompressorn. Det är en vanlig Copeland ZH-serien, lika de som CTC använder. Tycker nog att de flesta jag talat med som verkar rätt ointresserade av jobb.
"nää, vi jobbar bara med ...så anges det ett fabrikat". Fick svar av en i dag som bara kan tänka sig att byta komressor på Nibe och IVT. Otroligt men sant, det gäller ju bara att byta kompressorn.
Hälsningar o Glad Påsk
Freddy
Den heter sanyo co2 för att sanyo köpte in denna till sin co2 utedel vilka än idag är skitbra med mycket hög framlednings temp blaF freddy tingstadius skrev:OK, jag har talat med CTC oh det är dom som gjort innerdelen och kallade den för Sanyo co2 och dom säger att jag kan byta hela utedelen till tex. deras ECO Air 400 med en kompletterande styrdel.
Nu blir det nog inte aktuellt eftersom leveranstider på de flesta anläggningar har mycket långa leveranstider och det finns inga garantier för en leverans innan vintern. Har därför bestämt att jag byter kompressorn. Det är en vanlig Copeland ZH-serien, lika de som CTC använder. Tycker nog att de flesta jag talat med som verkar rätt ointresserade av jobb.
"nää, vi jobbar bara med ...så anges det ett fabrikat". Fick svar av en i dag som bara kan tänka sig att byta komressor på Nibe och IVT. Otroligt men sant, det gäller ju bara att byta kompressorn.
Hälsningar o Glad Påsk
Freddy
Klicka här för att svara