Har för i princip första gången anlitat hantverkare för att göra underbeslag till skorstenen.
Jag är petig så innan jag har ett samtal med dem så vore det bra med lite second opinion.
Utöver själva plåtbockandet så har de skruvat för nära skorstenen där det inte får vara något brännbart nära (läs råspont) minst 50mm enligt sotaren. Det borde de väl ha koll på kan man tycka. Nu är det skruv på minst två ställen som inte tagit vilket enligt min åsikt är en risk för läckage.
Jag är petig så innan jag har ett samtal med dem så vore det bra med lite second opinion.
Utöver själva plåtbockandet så har de skruvat för nära skorstenen där det inte får vara något brännbart nära (läs råspont) minst 50mm enligt sotaren. Det borde de väl ha koll på kan man tycka. Nu är det skruv på minst två ställen som inte tagit vilket enligt min åsikt är en risk för läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Medlem
· Sverige
· 5 122 inlägg
Ser ut som att en klåpare med polygrip varit i farten, tråkigt.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Ja, men jag är ju inte så sugen på att släppa loss dem på något som kommer synas. Men detta lär inte fylla sin fin funktion när det är Västkustväder 25-30 meter i sekunder från västan och ösregn….
Att man skruvar underbeslaget mot råsponten är vanligt eller mot nockplankan..mexitegel skrev:
Många skiter i utseendet om det inte kommer synas, rätt eller fel kan man tycka mycket om men det behöver inte betyda att den utvändiga delen blir likadan..
Det ser ser definitivt inte ut som några plåtslagare har gjort detta.
Ser totalt amatörmässigt ut!
Ser totalt amatörmässigt ut!