D
Tänkte gipsa på lättbetong i badrummet närmaste dagarna (lgh).
Är det nödvändigt att dra våtrumsskiva i våtzon 1 eller kan jag köra på med standardgips hela vägen?
Har för mig att GVK godkänner kartonggips. Tanken är även att fästa med gipsputs samt säkra upp med lite spik.

Paul-Staffanstorp
Varför gipsa överhuvudtaget ?

Är väggarna i så uselt skick så det inte är spacklingsbart ?

D
Stämmer, väggarna är katastrof, tjära, lättbetong, stora hål och målad yta. Så det är nog lättare att bara gipsa allt.

Om det ska bli godkänt av ev försäkringsbolag ska det sitta våtrumsskiva o zon 1 ja

Västerhaninge 17 skrev:
Om det ska bli godkänt av ev försäkringsbolag ska det sitta våtrumsskiva o zon 1 ja
Nä.....inte om man använder plastmatta allternativt folie som av leverantören är godkänt för kartonggips

D
Jag drog på våtrumsskiva i zon 1 även om jag själv inte ser någon nytta med det i ett betonghus som sen tätas med matta. Får mest ont i magen av att skivan kostar 300kr mer än standardgips.

Fnurpen skrev:
Jag drog på våtrumsskiva i zon 1 även om jag själv inte ser någon nytta med det i ett betonghus som sen tätas med matta. Får mest ont i magen av att skivan kostar 300kr mer än standardgips.
Det gjorde du rätt i :thumbup:. Det magonda hade nog gått över till akut magknip om du använt vanlig gips och upptäckt en fuktskada efter några år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.