5 561 läst ·
28 svar
6k läst
28 svar
Karmskruv till innedörrar ?
Sida 1 av 2
Ja då började man fundera så där igen ...
Jag har en karm här som ska sättas in i det blivande badrummet.
Jag var och köpte lite karmskruv men upptäckte nu att karmen inte har några 14mm karmskruvshål förborrade. Det är ju ingen match att borra dit några, men då började jag fundera om det skulle vara snyggare att montera karmen på något annat vis. Att slippa dom dom där vita plastplupparna som täcker karmskruvshålen!
Är jag bara lite löjlig nu?:x Känns typ så ...
Jag har en karm här som ska sättas in i det blivande badrummet.
Jag var och köpte lite karmskruv men upptäckte nu att karmen inte har några 14mm karmskruvshål förborrade. Det är ju ingen match att borra dit några, men då började jag fundera om det skulle vara snyggare att montera karmen på något annat vis. Att slippa dom dom där vita plastplupparna som täcker karmskruvshålen!
Är jag bara lite löjlig nu?:x Känns typ så ...
Produkter som diskuteras: "Karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Har du inte kilat innan, vill jag bara förtydliga att du ska sätta kilarna mitt emot varandra.(typ: en från insidan och en från utsidan) När du har fått till karmen som du vill ha den, låt kilarna vara tills limmet har torkat, såga sedan av dessa jäms med karmen.
Eftersom ingen verkar vilja säga att du är löjlig så säger jag det. Du är löjlig. Borra som vanligt, sätt vita pluppar när du färdigmålat. Skippa karmskruv, använd hylsor.
Om du inte vill ha pluppar, plugga då istället....
EDIT: Eftersom du kommer använda hylsor så behöver du inte kila. Att kila är ett hantverk som gått ur tiden.
Om du inte vill ha pluppar, plugga då istället....
EDIT: Eftersom du kommer använda hylsor så behöver du inte kila. Att kila är ett hantverk som gått ur tiden.
Karmhylsor definitivt...finns på Jula till facila priser...
och jag håller med om att plastplupparna är fula, men de är också standard och de glöms bort omedelbart nästan...lägg energi på rätt sak
och jag håller med om att plastplupparna är fula, men de är också standard och de glöms bort omedelbart nästan...lägg energi på rätt sak