4 931 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
karmskruv i 45 regel
Hej...
Har upptäckt ett problem när jag nu ska sätt in fönster i mitt byggprojekt.
Jag har stående 120 reglar i väggen, och sedan liggande 45 innanför. När jag sätter i fönstert vill jag ju ha det i linje med innerväggen. Men då kommer karmskruven att sitta i dom invändiga 45 reglarna.
Kommer det att fungera, eller finns det risk att dom spricker?
Har upptäckt ett problem när jag nu ska sätt in fönster i mitt byggprojekt.
Jag har stående 120 reglar i väggen, och sedan liggande 45 innanför. När jag sätter i fönstert vill jag ju ha det i linje med innerväggen. Men då kommer karmskruven att sitta i dom invändiga 45 reglarna.
Kommer det att fungera, eller finns det risk att dom spricker?
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Så kan man ju göra, men det är inte rätt... 
Skämt åt sido. Varför jag vill ha fönstret i linje med innerväggen är för att det ska bli samma stil som på boningshuset.
Men det kanske inte spelar så stor roll.... Hmmm.... Nu får jag fundera hela dagen på det... Kanske blir det rent av enklare att sätta det i linje med ytterväggen.... :-/
tänka, tänka, tänka...
Skämt åt sido. Varför jag vill ha fönstret i linje med innerväggen är för att det ska bli samma stil som på boningshuset.
Men det kanske inte spelar så stor roll.... Hmmm.... Nu får jag fundera hela dagen på det... Kanske blir det rent av enklare att sätta det i linje med ytterväggen.... :-/
tänka, tänka, tänka...
Rätt och rätt. Det som är bra med detta är att det inte finns rätt eller fel. Ungefär som kaklet jag satte i brorsans kök igår - det hade så skum form (10-plattor med osymetriska kanter) att det inte gick att sätta rakt. Således kan ingen säga att jag satt plattorna snett heller.....
Tror jag.
Bäst är säkert att göra i samma stil som resten av huset. Fast normalt försöker man ju undvika skottgluggar i fasaden.....
Bäst är säkert att göra i samma stil som resten av huset. Fast normalt försöker man ju undvika skottgluggar i fasaden.....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden