Hej. Det är dåligt tryck men alla munstycken...vanliga justerbara, tralltvätten och de andra. Känms som att trycket är för lågt. Den står och pluseear när jag inte gör ngt. Se film 5 sek pulserar och sen 5 sek hur mycket vattentryck jag har i slangen (tycker att vattentrycket i slangen är ok...).
Mats

Pulserande högtryckstvätt, när den egentligen ska gå i standby, så brukar det oftast vara internt läckage mellan högtryckssidan och lågtryckssidan.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Pulserande högtryckstvätt, när den egentligen ska gå i standby, så brukar det oftast vara internt läckage mellan högtryckssidan och lågtryckssidan.
Å hut. Leka mekaproffs alltså...tjohoo.

M matknu skrev:
Å hut. Leka mekaproffs alltså...tjohoo.
Kollade du så det inte var luft i vattenslangen innan du kopplade in? Det kan ge lite konstiga problem.

L Lovan83 skrev:
Kollade du så det inte var luft i vattenslangen innan du kopplade in? Det kan ge lite konstiga problem.
När jag sprutar så går den jämnt fast med lågt tryck. Det är när jag inte sprutar den pulserar.

Högtryckstvätten går i standbyläge när övre trycket är uppnått, så fort högtrycket sjunker under tillslagstrycket så startar motorn igen.

Så någonstans läcker det på högtryckssidan, antingen internt i pumpen eller externt (ut i luften).

Eftersom den ger lågt tryck så låter det mer som internt läckage.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.