880 läst ·
1 svar
880 läst
1 svar
Kärcher k5 full kontroll
Hej,
Har problem med min högtryckstvätt som inte alltid startar med munstycken på (testat olika men med samma problem)
Så fort jag tar av munstycket så startar pumphuset och det är oftast så jag får göra när jag ska starta tvätten. När tvätten väl startar så går den utan några som helst problem men så fort jag stannar tvätten måste jag antingen vrida ner trycket eller ta loss munstycken på vattenpistolen.
Nu är jag ganska trött på problemet och övervägar om jag ska köpa en ny tvätt men tänkte testa och fråga om någon här haft liknande problem som kanske kan hjälpa.
Jag har kollat vattenfiltret och rengjort på inkommande.
/Albin
Har problem med min högtryckstvätt som inte alltid startar med munstycken på (testat olika men med samma problem)
Så fort jag tar av munstycket så startar pumphuset och det är oftast så jag får göra när jag ska starta tvätten. När tvätten väl startar så går den utan några som helst problem men så fort jag stannar tvätten måste jag antingen vrida ner trycket eller ta loss munstycken på vattenpistolen.
Nu är jag ganska trött på problemet och övervägar om jag ska köpa en ny tvätt men tänkte testa och fråga om någon här haft liknande problem som kanske kan hjälpa.
Jag har kollat vattenfiltret och rengjort på inkommande.
/Albin
Konstigt: min Kärcher högtryckstvätt gör likadant, fast det är en liten modell (Nästan som en baby jämförd med K5.) Jag är mest osams med min utomhus-kran, som inte alls är särskilt gammal.
Lite bättre blev det när jag bytte krankoppling (1/2" Gardena), men efter ett tag blev det hackigt igen. Skit i vattnet borde det inte vara när vi har ett par vattenfilter inomhus, om det inte finns gammal gegga i ledningen från tiden före filtren.
Lite bättre blev det när jag bytte krankoppling (1/2" Gardena), men efter ett tag blev det hackigt igen. Skit i vattnet borde det inte vara när vi har ett par vattenfilter inomhus, om det inte finns gammal gegga i ledningen från tiden före filtren.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "krankoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kärcher k5 startar inte
Trädgård allmänt -
Kärcher K5 premium full control plus startar inte.
Verktyg & Maskiner -
Högtryckstvätt Kärcher K5 Full Control långtidstest
Artikelkommentarer -
Kärcher K5 Full Control Flex - test högtryckstvätt
Artikelkommentarer -
Kärcher, skillnad gamla K5 mot K5 "full control"?
Verktyg & Maskiner