Hej!

Farsans gamla högtryckstvätt bygger inte upp tryck längre. När den funkade gick motorn bara när jag spolade men nu går den hela tiden och det är inget tryck i vattnet. Den används inte så ofta och förra gången gick den ett tag men sedan var jag tvungen att vrida fram och tillbaka på munstycket för att få tryck.
Jag tror inte det är munstycket för jag har provat flera olika. Har även gjort rent inloppsfiltret och trycket i kranen är ok.

B
Stått kallt över vintern så pumpen frusit/spruckit?

• Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
Min betedde sig likadant. Jag lämnade in den hos Kärcher. Var en ventil som pajat om jag inte minns fel. Kostade 1500 att laga sedan dess går den fint igen.

• Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
Den har stått i uppvärmt garage så det borde inte vara det.

1500kr för en reparation är iaf billigare än en ny. Har googlat lite mer och det skulle kunna vara något som heter bypassventilen. Ska se om det är något jag kan fixa själv.

T Trrttsch skrev:
Den har stått i uppvärmt garage så det borde inte vara det.

1500kr för en reparation är iaf billigare än en ny. Har googlat lite mer och det skulle kunna vara något som heter bypassventilen. Ska se om det är något jag kan fixa själv.
Låter som de googlesökningar som jag också gjorde 😄. Öppnade min och försökte med ventilen utan framgång. Var inte direkt lättmekat kan jag tycka.

Han öppnade den på Kärcher och sa direkt ”har du mekat själv”? ”Hur ser du det?” frågade jag. Han svarade ”det syns inte, men jag känner igen lukten av 5-56” 😄

• Haha
  • Gilla
Byggsnyggen och 2 till
  • Laddar…
Har nu hittat en verkstad i Kumla som ska kolla på den. Tack för tipset!

• Gilla
Björn—72
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Hej!

Farsans gamla högtryckstvätt bygger inte upp tryck längre. När den funkade gick motorn bara när jag spolade men nu går den hela tiden och det är inget tryck i vattnet. Den används inte så ofta och förra gången gick den ett tag men sedan var jag tvungen att vrida fram och tillbaka på munstycket för att få tryck.
Jag tror inte det är munstycket för jag har provat flera olika. Har även gjort rent inloppsfiltret och trycket i kranen är ok.
Man kan inte låta högtryck stå ute över vintern

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.