16 360 läst ·
48 svar
16k läst
48 svar
Kärcher högtryckstvätt läcker, hjälp mig lösa problemet
Vill minnas att metallbygeln ska dras upp eller ner och då lossas mässingskopplingen. Jag skulle gissa att du ska dra upp metallbygeln maximalt, sen trycka in mässingen ordentligt så den bottnar, sen trycka ner metallbygeln. När bygeln är nere drar du den gråa plastgrejen utåt så den låser metallbygeln i nedre läget.
Låter bekant, har en K7 där sviveln kärvade när den var ny. Snarlik konstruktion utan den gråa plastpluppen.Tomtom79 skrev:
Vill minnas att metallbygeln ska dras upp eller ner och då lossas mässingskopplingen. Jag skulle gissa att du ska dra upp metallbygeln maximalt, sen trycka in mässingen ordentligt så den bottnar, sen trycka ner metallbygeln. När bygeln är nere drar du den gråa plastgrejen utåt så den låser metallbygeln i nedre läget.
Problemet är att bygeln går genom ett hål i plasten genom mässingen, så sålänge bygeln sitter där kan jag inte trycka in mässingen längre och tar jag bort bygeln är det ingenting som håller den på plats längre.
Lyckades iaf få över den grå plastbåten över bygeln i ned tryckt läge, men jävlar va ont i fingrarna jag fick!
Kan dock inte prova nu då jag inte vill koppla in den inne 😉 ser inte heller vad det skulle göra för skillnad?
Dessutom verkar mässingsdelen va intryckt max, bilden nedan visar låsringen som håller slangvindan på plats, kommer mässingsdelen längre in kan inte slangvindan låsas!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lyckades iaf få över den grå plastbåten över bygeln i ned tryckt läge, men jävlar va ont i fingrarna jag fick!
Logga in
Skapa konto
Kan dock inte prova nu då jag inte vill koppla in den inne 😉 ser inte heller vad det skulle göra för skillnad?
Dessutom verkar mässingsdelen va intryckt max, bilden nedan visar låsringen som håller slangvindan på plats, kommer mässingsdelen längre in kan inte slangvindan låsas!
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Blekinge
· 12 258 inlägg
Kan dun trycka in mässingskopplingen och vrida, typ bajonett?
Är med på vad ni menar!
Pallar inte springa ut i verkstan igen, men ska prova imorgon o återkomma!
Har förresten varit i kontakt med kärcher, men dom vägrar hjälpa till, vill bara att jag åker med tvätten till närmsta servicepartner, tre mil bort!
Själv tycker jag det är orimligt att jag ska lägga den tiden och dom pengarna på det och kärchers svar är bara en axelryckning!
Pallar inte springa ut i verkstan igen, men ska prova imorgon o återkomma!
Har förresten varit i kontakt med kärcher, men dom vägrar hjälpa till, vill bara att jag åker med tvätten till närmsta servicepartner, tre mil bort!
Själv tycker jag det är orimligt att jag ska lägga den tiden och dom pengarna på det och kärchers svar är bara en axelryckning!
Medlem
· Blekinge
· 12 258 inlägg
Kärcher har inget med det att göra. Din affärspartner är nätbutiken. Det är dom som ska svara för garanti och reklamation. Det är nackdelen med nätbutiker. Det är alltid enklare med fysiska butiker.
Absolut!T Thomas_Blekinge skrev:
Nätbutiken gav mig nummer o mail till närmsta servicepartner, så tänkte att jag chansar direkt med källan men dom gav samma svar o verkar inte bry sig, men med all rätt kanske!
Tycker dock dom borde veta vad felet är med dom bilder o den filmen i första inlägget!
Tycker också det är skillnad på en felmonterad/trasig tvätt direkt ur kartong, men goodwill verkar inte finnas längre!
Hade det varit något som gått sönder inom garantitiden hade det varit en helt annan sak, då hade jag gladeligen lämnat in den!