Hej forumet!

Jag och sambon är nyblivna husägare (soutterängsvilla från 74). Finns en bastu som ligger i hörnet på soutterängsdelen. Vid inspektion såg jag ett vitt pulver ligga främst i hörnen, någon med lite mer erfarenhet som kan avgöra med blotta ögat om detta är de såkallade karbamidskummet eller om det är någon typ av utfällning? Kommer med en hel bild på den fina bastun också! :)

Tack på förhand,

• Träpanel i en bastu med vitt pulver vid basen, kanske karbamidskum eller utfällning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpanelvägg i bastu med vitt pulver i hörn på golvet.
    Skapa konto
  • Bastu i trä med två bänkar, belyst av en taklampa.
    Skapa konto
Lär ju va salt, ser nog inte jättekul ut bakom dom väggarna.

Stefan N Stefan N skrev:
Ja jag misstänker med att det är salt, det som fått mig att tro karbamid är att de ligger främst i hörnen bara, men det blir o plocka ner bastun när inflytt är gjord. Bastun är inte använd på många år.

Stefan N Stefan N skrev:
Var ju ett tag sen detta men rev lite panel där utfällningen låg och såg faktiskt bra ut enligt mitt tycke. Ligger endast lite längst nere så det var en lättnad.

• Träpanel och isolering delvis borttagen, visar underliggande material och en hand som pekar mot kanten.
    Skapa konto
  • Hand drar tillbaka träpanel, visar isolering och vit beläggning i hörn av utrymme, ser ut att vara i gott skick enligt beskrivning.
    Skapa konto
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.