33 039 läst ·
17 svar
33k läst
17 svar
Kaptensgården från Eksjöhus
Jag har kollar lite på deras 2011, gillar övervåningenFalcken skrev:3,8 måste väl vara med entreprenad eller?
Jag gjorde precis som du och kollade på kataloghus som vi gillade. Sedan kontaktade vi flera olika för att kolla vad de kunde erbjuda utifrån den planritning/fasad vi ville ha.
Sedan efter att vi valt leverantör (Nässjöhus) så har vi gjort så stora ändringar att originalet inte går att känna igen =)
Vi håller på och ska bygga en Kvadraten Kupa med helt omgjord bottenvåning. Vi tog in offerter från 3 olika (premium) leverantörer och landade till slut på Eksjöhus eftersom deras standard är otroligt hög jämfört med de andra vi kikade på. Hos de andra två fick man göra en massa tillval för att nå upp i Eksjöhus standard och väl där ska man sedan börja lägga till alla andra trevliga tillval som (tegelfasad, kamin, takfönster, dörrar, kranar & blandare, badkar, mm). Bara det att de andra två körde med budget vitvaror gav ett dåligt intryck.
Det jag ville komma till är att även om Eksjöhus tillhör en av de dyrare levernatörerna så tycker vi att man för väldigt mycket hus för pengarna. Eksjöhus krediterar även varenda krona om ni väljer bort eller väljer billigare. Det tycker jag också säger en hel del om den man ska ingå avtal med.
Det jag ville komma till är att även om Eksjöhus tillhör en av de dyrare levernatörerna så tycker vi att man för väldigt mycket hus för pengarna. Eksjöhus krediterar även varenda krona om ni väljer bort eller väljer billigare. Det tycker jag också säger en hel del om den man ska ingå avtal med.
Klicka här för att svara