Hej,Wurth säljer en modell som endast är drygt 1 mm tjock (125mm dia ) Mkt bra till tunnplåt skär snabbt med minimal värmeutveckling,kapade bl.a ett vitt överskåp till kylen utan några som helst problem med lacken.Vi har använt dessa på jobbet i flera år och ingen skiva har "exploderat" än trots dagligt bruk.Kan rekommenderas. 
Märke?? :
Jag köper det jag råkar gå förbi när jag behöver skivor. Har aldrig råkat ut för sprängning men visst kan man se på vissa skivor att de fått skador när man är klar.
Jag köper det jag råkar gå förbi när jag behöver skivor. Har aldrig råkat ut för sprängning men visst kan man se på vissa skivor att de fått skador när man är klar.
Köpte en "ultra-tunn" skiva på Halald Nyborg, och den fungerar tillfredsställande.
Att vara "märkes-bög" på kapskivor förefaller i övrigt något udda, men "why not"?! (En parallell hade varit typ "vilken är smörknivarnas Rolls Royce?")
Mvh/ Gladestone
Att vara "märkes-bög" på kapskivor förefaller i övrigt något udda, men "why not"?! (En parallell hade varit typ "vilken är smörknivarnas Rolls Royce?")
Mvh/ Gladestone
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Mirkas kapskivor förståss... Fast jobbar ju på Mirka med obegränsad tillgång då förståss..... ;D
Varför är en del kapskivor koniska, det vill säga aningen upphöjda i mitten?
Det är oftast slipskivor eller kombiskivor som är upphöjda då de utsätts för andra laster än laster från periferislipningen.
Tänk korrugerad plåt respektive vanlig plåt.
En annan fördel är att maskinens axel och brickan går in i skivan lite mer så det är lämpligare för slipning.
Tänk korrugerad plåt respektive vanlig plåt.
En annan fördel är att maskinens axel och brickan går in i skivan lite mer så det är lämpligare för slipning.