Undra hur dom löser det sistnämnda...
Högkvalitativ såg med dubbel gerfunktion för kapning, gering och klyvning.
Känns som det är en treåring som skrivit produktbeskrivningen.
Tydlig lasermarkering på den punkt i virket som sågen kommer att kapa. Perfekt anpassad för användning vid större träarbeten hemma.
Dammuppsamlingspåsen reducerar behovet av städning efter en lång arbetsdag.
Det är ju ingen jättebillig såg, har inte testat den men om du inte behöver såga 310 mm brett skulle jag nog titta åt blå bosch...
Högkvalitativ såg med dubbel gerfunktion för kapning, gering och klyvning.
Känns som det är en treåring som skrivit produktbeskrivningen.
Tydlig lasermarkering på den punkt i virket som sågen kommer att kapa. Perfekt anpassad för användning vid större träarbeten hemma.
Dammuppsamlingspåsen reducerar behovet av städning efter en lång arbetsdag.
Det är ju ingen jättebillig såg, har inte testat den men om du inte behöver såga 310 mm brett skulle jag nog titta åt blå bosch...
Jag har en annan variant på denna Meecsåg. Inköpt för en tusenlapp inklusive sågbord på Jula. Jag behövde ha >300mm och då var det ett bra alternativ.
Det är ingen högkvalité men duger för de pengar jag betalde... Kunde ha bättre inställningar och spännanorningar. Men den sågar, och det hygligt rakt... Jag kunde själv inte hitta en billigare-bättre. Men jag köpte som sagt på ralla.
Men om jag var kräsen, sågar väldigt mycket och pengarna inte spelar nogon roll skulle jag köpa en annan.
Det är ingen högkvalité men duger för de pengar jag betalde... Kunde ha bättre inställningar och spännanorningar. Men den sågar, och det hygligt rakt... Jag kunde själv inte hitta en billigare-bättre. Men jag köpte som sagt på ralla.
Men om jag var kräsen, sågar väldigt mycket och pengarna inte spelar nogon roll skulle jag köpa en annan.
Börja med och fundera på vad du ska ha den till (kapa panel, altangolv utan större precision) eller till möbel tillverkning? Hur mycket kommer du att använda maskinen? enstaka projekt eller fler renoveringar?
Jag har en billigare kap/gersåg som jag har klarat mig bra med. Byggt carport, 50kvm altangolv, diverse tak- & golvlister och dörrfoder mm.
Jag har en billigare kap/gersåg som jag har klarat mig bra med. Byggt carport, 50kvm altangolv, diverse tak- & golvlister och dörrfoder mm.
Kommer mest använda den till renoveringar (dvs flera), men vill att den ska vara ok till det mesta, är inte så kräsen. Det mest precitionskrävande är troligen golv-tak lister.
Tyckte denna hade bra specifikationer, bara för att det inte är ett erkännt märke kan den ju vara riktigt bra, även om jag som de flesta andra hellre betalar extra för märket, men denna gång är budgetetn begränsad.
Men vore skönt att höra någon annan säga "Den är kanonbra"
Ananrs blir den nog en grön Bosch istället, den vet jag är ok, klarar ju dock inte samma dimentioner eller upp till 60graders gerning.
Tyckte denna hade bra specifikationer, bara för att det inte är ett erkännt märke kan den ju vara riktigt bra, även om jag som de flesta andra hellre betalar extra för märket, men denna gång är budgetetn begränsad.
Men vore skönt att höra någon annan säga "Den är kanonbra"
Ananrs blir den nog en grön Bosch istället, den vet jag är ok, klarar ju dock inte samma dimentioner eller upp till 60graders gerning.
Eller så importerar du in en Blå Bosch för samma pengar och kanske lägger till några hundralappar i frakt om du orkar vänta några dagar. Jag läste att den gröna Boschen hade lite precisions problem, men jag kommer inte ihåg hur allvarligt det var. Den blå saknar mjukstart vilket är lite jobbigt när man sågar bondestil utan att spänna arbetsstycket och sågen hoppar till men annars en väldigt trevlig och lätt maskin.
Köp inte den där skiten. Du kommer bli rädd när du startar den. Man tror att skiten skall falla ihop.
Riktigt plastig. När du skall gera så har 0:an en diff på 2-3 grader åt varje håll.
Så var det på en likadan efter några arbetsdagar. Glad att jag inte ägde den skiten.
Jag köpte en Dewalt 707 för 1200kr av en gammal snickare som var tvungen att lägga ner pga ryggproblem.
Det är hälften av vad skitkapen kostar men den är värd 10 000ggr mer.
Leta begagnat efter tex en Dewalt. De håller så det är oftast inga problem att köpa begagnade.
Riktigt plastig. När du skall gera så har 0:an en diff på 2-3 grader åt varje håll.
Så var det på en likadan efter några arbetsdagar. Glad att jag inte ägde den skiten.
Jag köpte en Dewalt 707 för 1200kr av en gammal snickare som var tvungen att lägga ner pga ryggproblem.
Det är hälften av vad skitkapen kostar men den är värd 10 000ggr mer.
Leta begagnat efter tex en Dewalt. De håller så det är oftast inga problem att köpa begagnade.
Klokt val. Du kommer inte ångra dig.
Kanske om du köper en grön iof.
Kanske om du köper en grön iof.
Jo den verkar för dyr...
Man får passa på när det är ralla? Jag köpte en sån här meec http://www.jula.se/kap-och-gersag-1600-w-125574 för en tuselapp inkl sågbord...
Kanon när jag nu sågar 300mm takskivor. Det klarar inte de andra...
Man får passa på när det är ralla? Jag köpte en sån här meec http://www.jula.se/kap-och-gersag-1600-w-125574 för en tuselapp inkl sågbord...
Kanon när jag nu sågar 300mm takskivor. Det klarar inte de andra...
Jag tror att man skulle bli nöjd, trots allt får man vad man betalar för, och den röda meecen tycker jag verkar kunna mäta sig med bl.a Skil och B&D.
Jag har en kompis dock som har en gul meec och hans såg blev utbytt mot en dewalt...
Lyckat till!
//Klasson
Jag har en kompis dock som har en gul meec och hans såg blev utbytt mot en dewalt...
Lyckat till!
//Klasson