3 903 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Kapex 88 vs. Kapex 120
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Hej
Är prisskillnaden på 3300 kr mellan dessa modeller värt pengarna?
Om jag förstått saken rätt så är enda skillnaden att 120:an kan såga något högre lister i "väggläge". I övrigt är dom identiska, eller?

Är prisskillnaden på 3300 kr mellan dessa modeller värt pengarna?
Om jag förstått saken rätt så är enda skillnaden att 120:an kan såga något högre lister i "väggläge". I övrigt är dom identiska, eller?
Hej,
Jag har en Kapex 120. Den är helt underbar. Jag sågar med lätthet allt från 2"x10" ekplankor till smala lister med superfina snittytor och med rätt vinklar. Dock tycker jag sidoanhållen är lite veka. Skillnaderna borde framgå på festools hemsida. Kollade precis och det verkar som du säger. I så fall är nog priset bara motiverat ifall man har det specialbehovet att såga högre lister regelbundet. Jag borde nog läst på lite bättre innan jag köpte.
Jag har en Kapex 120. Den är helt underbar. Jag sågar med lätthet allt från 2"x10" ekplankor till smala lister med superfina snittytor och med rätt vinklar. Dock tycker jag sidoanhållen är lite veka. Skillnaderna borde framgå på festools hemsida. Kollade precis och det verkar som du säger. I så fall är nog priset bara motiverat ifall man har det specialbehovet att såga högre lister regelbundet. Jag borde nog läst på lite bättre innan jag köpte.
Hej igen,
Det verkar som smygvinkeln ingår i priset på Kapex 120.
Det verkar som smygvinkeln ingår i priset på Kapex 120.
Den kanske inte ingår på 88:an. I så fall tycker nog jag att prisskillnaden börjar bli motiverad. Jag har bra nytta av lasern.
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Tyvärr framgår det inte på Festools hemsida om bara 120 har laser, jag håller me, är det inte laser på 88:an kan man möjligen motivera prisskillnaden.
Någon insatt som vet definitivt om laser ingår i 88:an?
Någon insatt som vet definitivt om laser ingår i 88:an?
Föreslår att du kontaktar någon återförsäljare och frågar. Det finns ju ett antal. Ett tips är att skaffa en dammsugare till. Det blir ett rejält sprut med spån. Jag investerade i en som startar när maskinen startar. Funkar jättebra.
Klicka här för att svara