Hej på er
Någon som har några tips och råd kring hur jag kan kapa dessa 2 vp rör? De skall skarvas och flyttas men behöver kapa de så långt upp som möjligt och det är bara ynka 45mm spel där man kan föra in handen/verktyg
Bifogar 2 bilder
Någon som har några tips och råd kring hur jag kan kapa dessa 2 vp rör? De skall skarvas och flyttas men behöver kapa de så långt upp som möjligt och det är bara ynka 45mm spel där man kan föra in handen/verktyg
Bifogar 2 bilder
Öppna upp väggen lite mer, det blir ju inte mycket merarbete och inte är det svårt 😉S Stabbsson skrev:
Nej, OCH att bocka rör i det utrymmet är inte lätt. I värsta fall så sick upp handen och kapa med ett bågfilsblad samt skarva på med en slang som du drar i tråd INNAN du stänger igen.
Men enklast är att öppna väggen.
Men enklast är att öppna väggen.
Öppna väggen hade varit smidigast absolut, men tanken är att bara göra en större dörröppning utan att behöva riva för mycket och tapetsera om etc.E elmont skrev:
Ska prova med ett bågfilsblad
Det är ju bara att göra en anvisning med en kniv, behöver bara vara på en del/sida av röret sedan är det bara att ta i tills det går av, plättlätt skulle jag säga..
Det knepet lärde man sig i skolan, men eftersom det skall på en skarvmuff och ny slang som inte får gå längre ner så måste de kapas långt upp, då funkar inte de knepet ( har testat)TorpAnders skrev:
En 90graderdböj kommer bygga mindre än en skarv+slang.
Lite mer lateralt tänkande är att sätta en rotdosa på vardera sidan väggen (kan tas bort vid nästa renovering om du inte vill riva väggen nu). Annars håller jag med elmont, riv väggen. Allt trixande kommer kosta mer tid än att bara riva och återställa.
Lite mer lateralt tänkande är att sätta en rotdosa på vardera sidan väggen (kan tas bort vid nästa renovering om du inte vill riva väggen nu). Annars håller jag med elmont, riv väggen. Allt trixande kommer kosta mer tid än att bara riva och återställa.