4 654 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Kapa med geringsåg 12 grader
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Måste du spackla så måste det vara en glipa…..
Har du något vattenfast lim?
Protte
Har du något vattenfast lim?
Protte
Alltså, glipan berodde på den otillräckliga utrustningen. Jag sågade med fogsvans. Vinkeln fick jag av diagonal på 'snickarbänken' (biltem) och med en springa i mitten på bänken hölls sågen riktad, och jag tvingade två plankor på varandra, sågade båda. Jag spikade fast de lim-geggiga bitarna för att de skulle sitta kvar sin satte tvingar, sen en extra skruv (hade bara en spik), sen spackel. Med laser-rakt snitt skulle man kanske inte behöva spackel. Plankan sitter uppe.
Gliporna försvann nästan helt med spik/tvingarAVEkh skrev:
Alltså, glipan berodde på den otillräckliga utrustningen. Jag sågade med fogsvans. Vinkeln fick jag av diagonal på 'snickarbänken' (biltem) och med en springa i mitten på bänken hölls sågen riktad, och jag tvingade två plankor på varandra, sågade båda. Jag spikade fast de lim-geggiga bitarna för att de skulle sitta kvar sin satte tvingar, sen en extra skruv (hade bara en spik), sen spackel. Med laser-rakt snitt skulle man kanske inte behöva spackel. Plankan sitter uppe.
Klicka här för att svara