M Förstagångsköparen skrev:
Svärfar säger att han har en bordssåg och att det är rätt väg att gå. Han säger att han kommer på söndag och sågar. Men är rädd för att dörren kommer flisa sönder och då tvingas jag köpa en ny dörr..
Skriv kontrakt på utförande och vem som ersätter förstörd dörr, allt för påskfriden:cool:
Är han lite snickarkunnig fixar han det och med din hjälp(y)

K
Svärfar säger att han har en bordssåg och att det är rätt väg att gå. Han säger att han kommer på söndag och sågar. Men är rädd för att dörren kommer flisa sönder och då tvingas jag köpa en ny dörr..
Spännande. Onekligen intressant början på en släktfejd.

• Haha
Lilllen
  • Laddar…
Tejpa runt om bladet där snittet ska ligga så minimerar ni chansen att det flisar sig.

Gick jättebra med bordssågen. Rakt och fint helt utan flisor! Förstår inte varför folk avrådde från det.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Gick jättebra med bordssågen. Rakt och fint helt utan flisor! Förstår inte varför folk avrådde från det.
Gjorde jag väl inte:D

Förstår inte varför folk avrådde från det.
Anledningen är att en bordssåg bygger på att man flyttar arbetsstycket förbi sågklingan. Det kan vara svårt, trång och allmänt krångligt med ett två meter långt dörrblad.

• Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Gjorde jag väl inte:D
Inte du:p

useless useless skrev:
Anledningen är att en bordssåg bygger på att man flyttar arbetsstycket förbi sågklingan. Det kan vara svårt, trång och allmänt krångligt med ett två meter långt dörrblad.
Var inga problem alls :cool:

useless useless skrev:
Eller tvärtom när det var för kort i källarens snickarbod att klyva en 4-5m på bordsågen som har spånsug.
Och bara en liten Elu som tar 50mm.
Men allt går att lösa.;)
Arbetsområde utomhus med sågade träplankor, cirkelsåg och målarpensel på sågbockar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra träbjälkar på arbetsbänk, sågspån, utomhusarbete, bakgrund av hus och plantskola.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att undvika att det flisar så såga ett grunt snitt först som går igenom fanér på klingsidan sedan är det bara att såga, en vass klinga ger bättre snitt.
En bordssåg fungerar men en del anser att det är klumpigt men det finns olika olika sågbord.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.