1 551 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Kapa bort 5mm
Hej, behöver kapa bort ca 5mm av en nymålad bräda (ovan kylskåp) och funderar hur jag gör detta bäst (bästa sätt utan att flisa brädan på det nymålade).
1 - Elhyvel
2 - Sticksåg
3 - Multiverktyg
Jag förstår ju att jag bör sätta tejp (vet dock ej vilken typ av tejp för att hålla ihop utan flis)
Jag kan tänka mig att sticksågen och multiverktyg blir svåra att såga med, då det är så lite som skall bort, samtidigt som elhyvel kan vara svår då jag ej kan gå långs med brädan hela vägen. Tar tacksamt emot tips
1 - Elhyvel
2 - Sticksåg
3 - Multiverktyg
Jag förstår ju att jag bör sätta tejp (vet dock ej vilken typ av tejp för att hålla ihop utan flis)
Jag kan tänka mig att sticksågen och multiverktyg blir svåra att såga med, då det är så lite som skall bort, samtidigt som elhyvel kan vara svår då jag ej kan gå långs med brädan hela vägen. Tar tacksamt emot tips
Finns ingen möjlighet som jag ser det att använda dessa sågar då det är en del av skåpstomme som skall kapas bort i överkant på kylskåp. Så arbetsställningen känns inte okej, verktygen saknas även. I värsta fall om snittet ej blir rakt får jag sätta någon typ av list för att dölja
Ryggsågen funkar bara första decimetern. Sen tar ryggen i brädan...
Jag antar att brädan ska kapas längs med? Visst går det om man håller sågen väldigt flackt, men då kommer man inte åt ända in mot väggen eller vad det nu är som elhyveln skulle ta emot.
Jag antar att brädan ska kapas längs med? Visst går det om man håller sågen väldigt flackt, men då kommer man inte åt ända in mot väggen eller vad det nu är som elhyveln skulle ta emot.
Klicka här för att svara