Jag behöver kapa några dörrar 1,5 cm både upptill och nertill, totalt 3 cm. Dörrarna är Jemfix billiga spegeldörrar med liten träram och förmodligen pappersinlägg typ ”duffalite”. Nån som gjort det och har bra tips?

O Olaf3 skrev:
Jag behöver kapa några dörrar 1,5 cm både upptill och nertill, totalt 3 cm. Dörrarna är Jemfix billiga spegeldörrar med liten träram och förmodligen pappersinlägg typ ”duffalite”. Nån som gjort det och har bra tips?
är det spegeldörrar så är det nog mdf i rammen ,lyft av dörren och provborra med ett litet borr i ovan och undersidan

Jag kapade mina jag köpte på K-rauta 15mm nedtill för två år sen. Med sänksåg. Har tyvärr inga bilder på undersidan

• Vit panelad dörr med handtag och lås, i ett hem, intill texturerad vägg och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr, öppen, svart handtag, synlig hall, kakelgolv, trägolv i förgrund, hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis såna där dörrar är det. Och det verkar ju gå att göra. Ska kolla med borr

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Kapade häromdagen en sådan dörr från jemmå fix kan fixa en bild hur de ser ut i botten imorgon

• Gilla
Olaf3
  • Laddar…
Då kan jag avsluta ämnet. Det var inga problem kapa av 18 mm i varje ände. Dörrmaterialet i ändarna är massivt och dörren är fortfarande stabil. Körde med cirkelsåg som följde stödlinjal och hade kostat på ny fintandad klinga.

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.