Skall bygga lite yttervägg och skulle behöva investera i en 230v kap/gersåg med stativ. Hittade Bosch GCM 8 SJL G på Bauhaus för 5795 kr men även fina GCM 12 eller Makita LS1219L för 11-12 kkr på Hornbach (dock utan stativ men det kan man väl köpa till). Vilken väljer man och har jag missat någon tillverkare/model som är speciellt uppskattad? Något speciellt feature man skall titta efter? När jag var ung körde många snickare DeWalt men får intrycket av att det inte stämmer längre?
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
En GCM8 kommer du långt på som hemma snickare, är,längd och tjocklek Sam 45 grader som är större på de dyrare,
GCM8SJL är populär och brukar få goda recensioner.Johanw123 skrev:
Skall bygga lite yttervägg och skulle behöva investera i en 230v kap/gersåg med stativ. Hittade Bosch GCM 8 SJL G på Bauhaus för 5795 kr men även fina GCM 12 eller Makita LS1219L för 11-12 kkr på Hornbach (dock utan stativ men det kan man väl köpa till). Vilken väljer man och har jag missat någon tillverkare/model som är speciellt uppskattad? Något speciellt feature man skall titta efter? När jag var ung körde många snickare DeWalt men får intrycket av att det inte stämmer längre?
Har du fler projekt på gång efter väggen?
GCM8SJL finns på tex NetOnNet till bättre pris, du bör kunna nyttja Bauhaus prisgaranti och få den för 12% under NetOnNet priset på Bauhaus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit missade att det var stativ med i Bauhaus priset, stativ är inte dumt att ha.
Klicka här för att svara