29 028 läst ·
33 svar
29k läst
33 svar
Kap & Gersåg Stanley FME720 vs Metabo KGS 254 M
Står på Clas Ohlsons hemsida att håldiametern är 30 mm. Vad spelar det för roll om klingan är 255 eller 254? Det viktiga är ju att du kan köpa en standard 254/30 utan att den tar i.
Är även jag intresserad av sågen så en recension hade varit trevligt
Är även jag intresserad av sågen så en recension hade varit trevligt
Precis! Det är det jag vill ha bekräftelse på att det funkar med en 254 klinga utan att maskinen påverkas.
Första killen ja pratade med Stanley sa att det kan bli problem med vibrationer men sen ringde han upp efter att ha pratat med produktchef.
Stanley sa då att det står 254mm i deras system men fel på kartongen..
Första killen ja pratade med Stanley sa att det kan bli problem med vibrationer men sen ringde han upp efter att ha pratat med produktchef.
Stanley sa då att det står 254mm i deras system men fel på kartongen..
Finns inga 255mm klingor.
10 tums klingor är nämligen 254mm (25,4x10=254)
Dock stämmer det inte på 8tums maskiner tex Bosch GCM8 då klingorna till de sågarna är 216mm dvs 8,5 tum.
Troligen är det väl så att de inte vill döpa maskiner till Bosch GCM 8,5 😄
10 tums klingor är nämligen 254mm (25,4x10=254)
Dock stämmer det inte på 8tums maskiner tex Bosch GCM8 då klingorna till de sågarna är 216mm dvs 8,5 tum.
Troligen är det väl så att de inte vill döpa maskiner till Bosch GCM 8,5 😄
Redigerat:
Att det skulle bli problem med vibrationer om man använder en klinga som är en millimeter mindre i diameter än sprillans ny original är skitsnack. Kan de inte ens sina egna grejer och slänger sig med sådana uttalanden, hur hanterar de då en eventuell reklamation, garantiservice osv? Jag skulle nog köpt metabo på grund av det...