Jag skall bygga ut vår befintliga altan, bygga skärmvägg, räcke och ett nytt pooldäck och känner att en kap-/gersåg är nästan ett måste.
Har cirkelsåg och sticksåg sedan tidigare. Skulle helst vilja ha en Bosch GCM 8, men känner att ekonomin inte tillåter det.

Såg att Bauhaus har kap-/gersåg Herkules KSZ 2100 är det något att ha? Eller är det bättre att gå på en Metabo KGS 216?
Jag vet att det kan vara värt att byta ut orginalklingan mot ett bättre fabrikat oavsett val av såg.
 
Jag är nöjd med min Metabo KGS216. En kvalitetsmaskin, otroligt prisvärd. Orginalklingan (40T) räcker ganska långt, byter bara till en finare då jag kapar lister.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.