Byggahus.se
Hej, köpte idag en Bosch GSM 800SJ (3000:), men börjar nu undra om jag verkligen köpte rätt.

Det fanns en Bosch GSM 8SJL (3700:) och en Dewalt Dw777 (3000:) på kampanj.

Var jag dumsnål och inte köpte 8sjl, eller hade för dålig koll på att Dewalt är den sanna vägen för hobbysnickarn? (Köpte även ett bosch sågbord för 1000:)

Så vad säger panelen gjorde jag rätt köp eller ska jag åka in och byta innan det är dags för altan bygge :surprised:
Mvh

K
Beror på hur kampanjen såg ut på GCM 8 SJL, för några veckor sedan hade Bauhaus en drive på dessa, då kostade dom 1995, det kan man kalla för kampanj... Ordinarie pris ligger på 3700kr om jag inte minns fel, jag impulsköpte en för framtida bruk... När jag kollade på kap & gersågar så hade blå boschen bäst spec för pengarna, tycker den känns mer gedigen än motsvarande Dewalt..

Ok, nej det är ju ingen bra kampanj i den bemärkelsen utan det är mer att jag måste ha en ny kap/ger till helgen.
Det är på Beijer som jag köpte på (finns inga bra kampanjer inom köravstånd).

Men om man vänder på det, är finesserna värda 700kr mellan SJL och SJ?

Om jag inte minns fel kommer 800 med en mer grovtandad klinga, och saknar laser?
8SJL har något kraftigare motor (1600W mot 800´ans 1400W) samt har utdrag på bordet åt vänster och höger (stabilare).

Jag hade nog lagt till 700:- :)

Jag gick in på deras hemsida så fick jag 10% om jag beställde hämtas i varuhuset. Sagt och gjort beställde sjl + sågbord.. 24 timmar innan utleverans är lite drygt dock så bara att vänta tills imorn för att lämna tillbaka dom gamla och köpa in det nya ��
Tack för hjälpen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.