8 333 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
kantlist på valnöt laminat bänkskiva
Hej,
Vi väljer vita köksluckor, vita vitvaror och mörk grå/svart klinker på golvet.
Bänkskivan, tänkte vi, ska vara i mörk valnöt laminat.
Jag vill ha kantlister för att jag tror det behövs för att undvika slitage (kortsidan har ju inga rundade kanter).
Har någon hittad på fina kantlister som passar till valnöt laminat?
Det finns kantlistor i trä av valnöt men jag ver inte om det ser OK ut?
Har ni lösningen? Erfarenheter?
Tack
Vi väljer vita köksluckor, vita vitvaror och mörk grå/svart klinker på golvet.
Bänkskivan, tänkte vi, ska vara i mörk valnöt laminat.
Jag vill ha kantlister för att jag tror det behövs för att undvika slitage (kortsidan har ju inga rundade kanter).
Har någon hittad på fina kantlister som passar till valnöt laminat?
Det finns kantlistor i trä av valnöt men jag ver inte om det ser OK ut?
Har ni lösningen? Erfarenheter?
Tack
Vi har rostfria lister, bilder finns i vår kökstråd, http://forum.byggahus.se/koek/68107-koeket-i-villa-fresus-boerjar-bli-klart.html .
Såhär i efterhand är vi inte jättenöjda med vår valnötslaminat, alla möjliga fläckar syns, man får vara framme med trasa hela tiden. Samtidigt vet vi inte vad vi skulle valt istället, vi gillar ju utseendet!
Såhär i efterhand är vi inte jättenöjda med vår valnötslaminat, alla möjliga fläckar syns, man får vara framme med trasa hela tiden. Samtidigt vet vi inte vad vi skulle valt istället, vi gillar ju utseendet!
Var kan man köpa rostfria kantlister?
Antagligen där du kan köpa laminat-skivor utan kantlist.jockeplopp skrev:
SKämt å sido, Snickerier som gör bänkskivor, kanske på byggvaruhusen. Det finns två varianter tror jag, en som är belagd med riktigt stål, och en som är i laminat/plast-material. Jag kan inte specifiera några priser, mer än att det är ordentligt dyrt med denna rostfria list med riktigt stål.
I mitt fall så blev det till slut så, pga priset på den riktiga listen, att snickeriet kapade ner ett laminat med riktigt stål på i listformat. Det finns laminat i "stål-look", som är mycket billigare.
Jilles, våra sitter som gjutet, men är ju gjorda med press och värme i en riktig maskin. Leker man med det själv och med ett strykjärn kanske du har mer rätt.
/ Fredrik
Klicka här för att svara