Hej!
Förvärvat hus byggt -16. Betongplatta på mark. Har noterat att det finns en glipa mellan kantelement och omkringliggande grus på en sida av huset, se bild.
Är detta något som bör åtgärdas? Risk för fuktskada om vatten rinner in i glipan? Har en del makadam och fyllnadsmassa som jag skulle kunna lägga där, funkar det dräneringsmässigt?
Förvärvat hus byggt -16. Betongplatta på mark. Har noterat att det finns en glipa mellan kantelement och omkringliggande grus på en sida av huset, se bild.
Är detta något som bör åtgärdas? Risk för fuktskada om vatten rinner in i glipan? Har en del makadam och fyllnadsmassa som jag skulle kunna lägga där, funkar det dräneringsmässigt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kommer att dö, det är jätteallvarligt och du behöver nog anlita svindyra konsulter och besiktningsmän för det där, eller så tar du foten eller en skyffel och flyttar dit lite grus om du kommer ihåg det nån gång.
Klicka här för att svara