Hej!

Förvärvat hus byggt -16. Betongplatta på mark. Har noterat att det finns en glipa mellan kantelement och omkringliggande grus på en sida av huset, se bild.

Är detta något som bör åtgärdas? Risk för fuktskada om vatten rinner in i glipan? Har en del makadam och fyllnadsmassa som jag skulle kunna lägga där, funkar det dräneringsmässigt?

Grå betongvägg nära marken med grus och en stor sten i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en husgrund och dess dräneringsgrus med synliga sprickor och slitage i betongkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Du kan sova lugnt om natten, det där lite inget att oroa sig över. Men fixa det om du tycker det är fult
 
Du kommer att dö, det är jätteallvarligt och du behöver nog anlita svindyra konsulter och besiktningsmän för det där, eller så tar du foten eller en skyffel och flyttar dit lite grus om du kommer ihåg det nån gång.
 
  • Haha
Tjaderva och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.