Hej! Funderar på att sätta upp Moelven Regina panelskiva (linje dekor vit) på väggarna i en liten gäststuga på landet. Har tittat på prover och tycker det ser helt okej ut, men aldrig sett en hel vägg. Någon som har erfarenhet av Moelvens dekorpaneler och kan rekommendera eller avråda? Tänker mest på känslan av slutresultatet, känns det plastigt/fake?

https://www.moelven.com/se/se/tra-inomhus/innerpanel/regina-vagg-linje-dekor-vit

Det beror ju på vad du har för ambition med en "liten gäststuga på landet"?

Det kommer väl att se ut som på produktbilderna, dvs ganska enhetligt och enformigt på det viset. Men jag skulle nog inte beskriva det som "plastigt".
Vill man ha det mer rustikt så får man slå upp vanlig panel med de variationer som det ger i ytan för att göra den mer "levande".

Till slut så är det precis som med julgranen, den totala upplevelsen och intrycket är mest beroende på den som pyntar och möblerar i förhållande till inredningen. Ska ni enbart ha panel och en säng så blir det kanske lite tråkigt. Sen om det passar stilen i övrigt i övriga hus är en annan fråga.

Just den panelen har jag ingen erfarenhet av, men när jag kollade på pärlspont senast som skivor så blev det så att jag nog kommer att välja lösa brädor och spik på sedvanligt vis.

• Gilla
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.