Hej,

När vi bytte kök i vårt hus (byggt 1968) så fixade rörmokare en del omdragning av rör till element (fjärrvärme) som entreprenören (från när fjärrvärmen installerades i hela området) dragit absolut kortast (fulast) väg, samt även inkoppling av diskmaskin, etc, ny blandare - med kulventiler/ballofix under bänk och diskmaskinsavstängning ovan bänk.

Jag undrar nu om medlemmar på forumet skulle kunna hjälpa mig identifiera vad det är för kopplingar/delar som använts då vi vill byta blandare i tvättstugan och göra i princip samma kopplingar där.

Av vad jag kunnat läsa mig till så är det två stycken Vatette kulventiler, 16x10 (rsk 8546965 ?) längst ned, dessa övergår i kromade rör (10mm) för att sedan avslutas med någon sorts koppling från rör till plan yta (från blandaren).

Om jag skulle vilja köpa allting mellan de 16mm rör som kommer upp från golvet fram till blandarens anslutningar, hur skulle min inköpslista då se ut? (inkl. ev stödhylsor, klämringar, förminskningar - eller ingår de när man köper t.ex. Vatettes kulventil 16x10?)

Samt, avslutningsvis, var skulle ni rekommendera mig att beställa ifrån?

Tack på förhand

VVS-installation under diskbänk med två Vatette kulventiler och kromade rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Löste mina bryderier efter lite efterforskningar, beställde delar från sigro.se som efter lite strul med leveransen löste allt på ett för mig fördelaktigt vis. Nu är allt installerat sedan någon vecka och funkar bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.