Golvet är ekparkett i ett kök. Ingenting har mig veterligen droppat eller fallit på denna kant. Lite väl välavgränsat för att bara vara en fläck. Jag tänker att det borde ha passerat gränsen om det var en fläck. Den glänser lite i belysning. Har tidigare inte uppmärksammats och jag har städat en hel del i området med torrmopp och dammsugare. Golvet är helt nytt (ett par månader)

Reklamationsärende?

• Närbild på träplank med en liten vattenansamling eller klar vätska i en fördjupning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på laminatgolv med synlig fuktskada och svullnad vid skarven mellan två plankor.
    Skapa konto
  • Närbild på träyta med fuktskador och mögeltillväxt
    Skapa konto
BirgitS
Hur är golvet behandlat?

BirgitS BirgitS skrev:
Hur är golvet behandlat?
Jag har inte hunnit behandla det på något vis. Vi flyttade in i det nybyggda huset för någon enstaka vecka sedan

H Humsipums skrev:
Jag har inte hunnit behandla det på något vis. Vi flyttade in i det nybyggda huset för någon enstaka vecka sedan
Hur stor yta?

Min gissning är att hörnet rest sig och det sedan slipats ner. Kanske redan då tidigt som i tillverkningen men inte omöjligt att om hustillverkaren lagt golvet och det skett en olycka så har de åtgärdat enligt bästa förmåga istället för att börja om och byta ut brädan.

Håller med föregående tror också husbyggaren golvläggaren har försökt rätt till ett fel.

T TypRätt skrev:
Min gissning är att hörnet rest sig och det sedan slipats ner. Kanske redan då tidigt som i tillverkningen men inte omöjligt att om hustillverkaren lagt golvet och det skett en olycka så har de åtgärdat enligt bästa förmåga istället för att börja om och byta ut brädan.
Då låter det som ett garantiärende. Borde kanske reklamera det så fort som möjligt. Är det enkelt att byta ut eller måste halva golvet rivas ut?

H Humsipums skrev:
Då låter det som ett garantiärende. Borde kanske reklamera det så fort som möjligt. Är det enkelt att byta ut eller måste halva golvet rivas ut?
I alla fall måste man plocka upp allt som är lagt efter den biten, antar att det är något spontat klickgolv. Det kan ju vara så att du istället erbjuds ett prisavdrag eller kan föra det på tal själv om du möts av en vägg av ”nej, det skulle vara en orimligt stor åtgärd”. Även om du kan leva med det kanske en framtida potentiell köpare av dig inte ser det med lika blida ögon, så en värdesänkning är det ju allt.

BirgitS
H Humsipums skrev:
Klickgolv brukar vara lackade, oljade eller något liknande redan i fabriken.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.