Påminner om en gummimuff som sitter runt handfatsavloppet där det är nedstucket i golvet. Jag tycker att det ser ut som att den är komprimerad i övre delen av bilden, det stöder gummi-teorin. Troligen har någon tryckt ner ett rör lite snett så att muffen följt med, den borde gå att få upp utan alltför mycket problem om det är just gummi. Är det hårt material ser det betydligt svårare ut...spräcka och fiska upp bit för bit?
Medlem
· Västernorrland
· 12 020 inlägg
Ser ut som en gummimuff som sagt...........
Misstänkte det också, luktat mycket illa i badrummet och har bytt vattenlås och rubbet 3 gånger så misstänker att det kan vara just något med det. Var lite osäker och ville inte börja pilla utan försäkran men vid närmare åtanke tror jag också att det är en gumminippel som hamnat fel..S Stefan1972 skrev:
Håller på och sliter som ett djur med att få upp den. Knivar biter ju inte på den. Den vrider bara på sig. Väldigt trångt också så tångar m.m går inte att få ned.R remrag skrev:Påminner om en gummimuff som sitter runt handfatsavloppet där det är nedstucket i golvet. Jag tycker att det ser ut som att den är komprimerad i övre delen av bilden, det stöder gummi-teorin. Troligen har någon tryckt ner ett rör lite snett så att muffen följt med, den borde gå att få upp utan alltför mycket problem om det är just gummi. Är det hårt material ser det betydligt svårare ut...spräcka och fiska upp bit för bit?
Du kan försöka böja till en metalltråd så du får som en krok att haka fast den med, det är väl ett hål i den ?
Värt ett försök.
Värt ett försök.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Men det måste väl vara enklare att skruva isär rören?
Klicka här för att svara