Hej jag har precis lagt ett begagnat fiskbens laminat, golvet köpte jag av nån som köpt det av nån så jag är tredje ägaren.
Det har antagligen varit lagt en gång tidigare, märket är okänt.

Nu till frågan, det är ju sjukt många skarvar på ett fiskben ochiffrerat när det har legat i två veckor tycker jag att vissa skarvar blivit större. I hushållet finns barn så jag är lite orolig över tex. Spillt vatten eller liknande.

Kan man på nåt vis försegla golvet/skarvarna med nåt. Nån föreslog golvlack men det tror jag inte på, men nåt liknande magiskt nanokladd kanske finns? Några idéer?

Låter som att du skulle ha valt plastmatta.
Att täta golvet tror jag inte på.

MrJay
Ignorera föregående talare, det finns filler avsedd för ändamålet.

Sjöben Sjöben skrev:
Hej jag har precis lagt ett begagnat fiskbens laminat, golvet köpte jag av nån som köpt det av nån så jag är tredje ägaren.
Det har antagligen varit lagt en gång tidigare, märket är okänt.

Nu till frågan, det är ju sjukt många skarvar på ett fiskben ochiffrerat när det har legat i två veckor tycker jag att vissa skarvar blivit större. I hushållet finns barn så jag är lite orolig över tex. Spillt vatten eller liknande.

Kan man på nåt vis försegla golvet/skarvarna med nåt. Nån föreslog golvlack men det tror jag inte på, men nåt liknande magiskt nanokladd kanske finns? Några idéer?
Svårt att täta skarvar i efterhand. Pergo har ju en produkt som du lägger i skarven medan du lägger laminatgolvet för att få bättre fuktskydd i skarven. Används egentligen inte idag då deras golv är såpass täta och säkrade med vax i skarven, men skulle funka för detta:

https://www.byggmax.se/safeseal-per...BpvIV0-QnXxebQeYhgYAZMEZ3gU7e7MwaAiXqEALw_wcB

Jag vet inte om lack blir så bra. Om du fyller en smal strimma med lack som sedan får härda så är risken att lacken inte håller tätt om skarven fortsätter att röra sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.