SOm topic lyder "Kan man täta elementavluftningar med gängtejp?" Anledningen är att jag inte har lin hemma?

P
Jo det kan du göra. Själv brukar jag använda loctite snöre på sådana små dimensioner annars lin till större dimensioner. Gäng tejp bara på ånga samt fjärrvärme. Men klart att det funkar att köra med tejp.

• Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Jag har kört med tejp på mina luftningsventiler just för att det är klurigt med lin på så små dimensioner (tycker jag) och det fungerar fint.

• Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Okej, tack för svar. Har precis i dagarna bytt expansionskärl såg då att trycket sjönk. Har hittat boven i dramat. Det läcker inte från avluftningsventilen utan ett mycket litet rosthål i elementet. Kan man reparera detta på något sätt eller är det nyköp som gäller?

Det finns ju kemisk metall och kylartätt och annat kack man kan putta i men jag tvivlar på att det räcker länge. Vill du bevara ett gammalt snyggt element kan du renovera det (spola, svetsa, blästra, måla). Men är det ett vanligt tråkfult element så är det ju början till totalhaveri. Byt.

• Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Krilleman
Svetsa radiatorer går att göra, men samma radiator läcker ofta snart igen.

Byt om det är möjligt.

• Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.