Hej,
Flyttat in i ett hus med träpanel på väggarna i trappen till övervåningen. Panelen är bränd och ytan är av behandlingen väldigt ojämn. Kan jag slipa och måla? Spackla? Jag vill göra panelen vit men den är uppsatt innan trappen byttes på 70-talet och sitter bakom vagnstycken så att ta bort den och sätta ny är inte så lätt. Några idéer på hur jag ska göra?

• Vertikala träpaneler med ådringar och knutar, möjligen en vägg eller dörr, inomhus, varma bruntoner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvätta o måla med stoppgrund slipa lätt med slipsvamp o måla med en snickerifärg använd pensel om du vill ha strukturen kvar. Spackla blir nog inte bra kommer att spricka vill du ha slät yta får du sätta renoveringsgips

Tack för ditt svar. Jag får prova att slipa. Jag är inte ute efter en helt slätvägg men pga att panelen är bränd så är ådringen väldigt framträdande och ger lätt stickor.
/Anna

Jag hade sådan här mönstrad plywood i köket.
Träpanel i vertikal orientering, ljus naturlig färg, textur synlig, inga synliga handtag eller beslag.
Skapa konto

Spacklade spikhål, slipade lätt och tvättade med målartvätt.
Sprutade med två lager spärrgrund och två lager Jotun Lady. Strukturen framträder fortfarande och jag tycker den ger liv åt väggen.
Gulbruna träpaneler, lodrät orientering, ådring synlig, interiör väggbeklädnad.
Skapa konto

/Höghus

• Gilla
Erik Salhammar och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.