Ek kan jag se att det är, ca 14mm men jag kan mäta mer exakt om det avgör mycket?
Är det 3 stav och kan man se vilket märke det är, tex barlinek eller tarkett?
Blir det bra om man köper liknande parkett, slipar och lackar? Eller måste man byta ut allt
Är det 3 stav och kan man se vilket märke det är, tex barlinek eller tarkett?
Blir det bra om man köper liknande parkett, slipar och lackar? Eller måste man byta ut allt
För mig ser det mer ut som den här https://www.byggmax.se/parkettgolv-ek-3-stav-select-14mm-barlinek-p650518Rejäl skrev:
Men även https://www.byggmax.se/parkettgolv-ek-3-stav-amber-kahrs-650710 fast den ser lite mörkare ut där på ny bilden.
Är det dock alls möjligt att blanda olika märken men ändå få ett enhetligt resultat om man slipar och lackar allt?
Ja man kan blanda om sponten stämmer, du kanske kan köpa provbitar och se på plats? Ingen kommer kunna säga exakt efter bilder utan det bästa är att se på plats..T Trolltomte skrev:
Du behöver bryta upp en rad så man ser sponten, ibland finns det märkning på undersidan..
Sponten är? Den sidan där den går in i den andra biten?Rejäl skrev:
Nu har jag mätt, bitarna är 185mm breda (med 3 stavar i) och 250cm långa. Ser inte ut att vara Barlinek då dessa är 207mm breda. Hm.
Spont eller spontat virke är brädor med spår (not och fjäder)som sammanfogar parkettbrädorna..
Kährs har ju sin Woodloc® 5S.
Sedan finns vanlig limm parkett inte så vanligt längre som förr..
Kährs har ju sin Woodloc® 5S.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan finns vanlig limm parkett inte så vanligt längre som förr..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kährs är 15 mm tjockt och har 200 mm byggmått, så det är något annat fabrikat.
Det viktigaste är att hitta ett med liknande struktur/ mängd kvist. Det lär troligen skilja i breddmåtten om du inte hittar exakt samma, och med all säkerhet skilja i kulör, lite beroende på hur länge golvet har legat.
Det viktigaste är att hitta ett med liknande struktur/ mängd kvist. Det lär troligen skilja i breddmåtten om du inte hittar exakt samma, och med all säkerhet skilja i kulör, lite beroende på hur länge golvet har legat.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilket märke/tillverkare är Securitas hemlarm?
Villalarm & Hemautomation -
Installera frikyla (takkasset), vilket märke. Vad ska man tänka på?
Värme allmänt -
Vilket vitvarumärke anses ha längst livslängd?
Kök -
Vilket märke Simplicity ?? Se bilder...
Trädgårdsmaskiner -
Markis, ska man ha kassett? Vilket märke?
Altan & Uteplats