Jag har tagit ner ett körsbärsträd och när jag hade börjat kapa upp det slog det mig att någon kanske vill ha den raka botten.
Det blev bara en ca 150 cm lång bit med en diameter på ca 30 cm.
Finns det något intresse för en sån för en möbelsnickare eller är det bara att kapa upp och lägga i ved-högen?

Avkapad del av körsbärsträd med synliga årsringar, ca 150 cm lång och 30 cm i diameter, på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rak, mossbelagd körsbärsträdstock längd 150 cm och diameter 30 cm ligger på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Normalt set är de flesta med sågverk rätt skeptiska till Virke från privat tomter, de är rädda för kvarglömda spikar från tvättlinor eller dart tavlor. Men en hemma slöjdare skulle säkert bli glad för den fina biten.
 
Har en gitarkropp byggd i körsbär så nog finns det hobbysnickare som vill ha.(y)
 
Hade jag haft lite närmare till Skåne hade jag väääldigt gärna köpt den av dig, men det är en bit från Norrbotten :)

Så det finns säkert någon hemmasnickrare som vill ha den ;)

/Rikard
 
R rikard454 skrev:
Hade jag haft lite närmare till Skåne hade jag väääldigt gärna köpt den av dig, men det är en bit från Norrbotten :)

Så det finns säkert någon hemmasnickrare som vill ha den ;)

/Rikard
Det blev en bänk till grillplatsen där hemma. Ursågad med motorsåg
 
  • Gilla
rikard454 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.