Intet Intet skrev:
😱 uppa det en level. -Vad i hela friden betyder det?
Steppa upp, ta det till nästa nivå?

Intet Intet skrev:
😱 uppa det en level. -Vad i hela friden betyder det
Värsta tonårs-lingot! 😄

• Haha
Intet
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag misstänker att vi max är några promille som någonsin petar i det vi citerar (och nästan lika få som ändrar inlägg), så för många upplevs det nog förvirrande när inlägg och citat inte går ihop.

Jag tycker att införande av redigeringsmarkering även vid snabba redigeringar därför vore bra. Men jag tycker inte att det är en stor fråga.
Det är god forumkutym att bara citera det som saken gäller. Gärna med ”…” för att tala om att man har kortat av i den citerade texten.

… <väsentligheter> …

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Det må så vara. Jag tror ändå vi är få som gör det.

Centano Centano skrev:
Steppa upp, ta det till nästa nivå?
Kul. Du förklarar obegriplig Svengelska men annan Svengelska.😁

Steppa upp. Vad sker? Kommer inlägget först/överst?

Intet Intet skrev:
Det jag saknar, är en förhandsgranskning där man kan se hur inlägget kommer att se ut i verkligheten och då kunna göra ändringar innan det publiceras. På så vis skulle de flesta missförstånd kunna undvikas.
Det finns.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det finns.
[video]
Provning pågår. Tack.

W Weimik skrev:
Och att redigera citat är en annan sak som inte borde gå. Den frågan minns jag har varit uppe förut, men den är så klart svårlöst.
Man måste kunna redigera långa citat för läsbarheten. Jag brukar klippa ut meningen jag svarar på.

• Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Man måste kunna redigera […] citat för läsbarheten.
Enig.
H HenrikHuslöse skrev:
Jag brukar klippa ut meningen jag svarar på.
Jag med, eller som här bara trycka på retur där jag vill bryta i citatet för att dela på det.

• Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
galento
Sen tycker jag det vore bättre att man kan redigera sina inlägg när som helst.
Man kan komma på nåt eller hitta en bra bild senare , det funkar ju på andra
ställen både här och utomlands så varför skulle det vara ett så stort problem
här ? Det har hänt åtskilliga gånger att man skulle vilja ändra nåt efter tiden
för redigering gått ut.

Det har varit lång redigeringstid för mååånga år sedan, tiden har kortats ned i omgångar.

Det finns/fanns personer som redigerade bort hela frågan alternativet raderade inlägget helt när personen fått svar på sin fråga eller när personen blev emotsagd/överbevisad, tyvärr finns det vissa personer som gör så fortfarande.

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
galento
Synd för man tycker det vore bra att kunna redigera när man vill.

K
W Weimik skrev:
Jag är nog mest inne på att det alltid ska stå att inlägget har redigerats, men annars kan man ju tänka sig två alternativ:

- Gör så att det inte går att svara innan respiten gått ut.
- Visa inte inlägget för andra än författaren innan respiten gått ut. (Det här kanske inte är helt genomtänkt.)
Annars kan du ju ta för vana att inte svara på inlägg förrän respiten på dem gått ut.. Du ser ju när inlägget skapades och sen kan du sitta och rulla tummarna i 4 minuter innan du svarar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.